Uwagę widza zwraca duża powściągliwość w używaniu koloru. Większość prac jest utrzymana w subtelnej gamie kolorów, co nie znaczy, że są ich pozbawione. Przeciwnie, obrazy są barwne, ale nie krzykliwe.
Są to prace powstałe pod wpływem przeżyć i doświadczeń artystki. Anna Forycka-Putiatycka to autorka wielu tematycznych cyklów malarskich m. in. poświęconych muzyce. Na swoim koncie ma liczne wystawy indywidualne i udział w prezentacjach zbiorowych. Należy do aktywnych uczestniczek życia artystycznego w naszym kraju i poza nim.
Jest przykładem artystki poszukującej głębszych treści, które następnie wyraża używając w tym celu środków plastycznych. Oprócz obrazów malowanych na płótnie sięga po techniki graficzne m. in. po monotypie. Te właśnie szczególnie prezentują się we wnętrzu przykościelnej Galerii Wieża.
Nawiązując do lasów i puszcz będących kolebką człowieka u zarania cywilizacji oraz strzelistych katedr, które były emanacją średniowiecznej kultury czyni między nimi paralele. Zwraca uwagę widza, że bez jednego nie byłoby drugiego. Pokazuje misterium istniejące w świecie nieskażonej, dziewiczej natury i zbudowanych przez człowieka budowlach. Dzieła, te bez owego misterium, nie mogłyby by powstać. Arcydzieła architektury, jakimi są katedry są wyrazem wzniesienia się ponad przeciętność.
Wystawa współgra z rzeźbami, ceramiką Aleksandra Marka Zyśki prezentowanymi równocześnie. Są one poświęcone żołnierzom wyklętym. Taki też jest tytuł jego wystawy – Żołnierze wyklęci. To co łączy obie ekspozycje to fakt, że zawierają istotne przesłanie. Wystawa czynna do 16 kwietnia.