Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach cookie klikając tutaj

Czy rozbudowa ul. Rosoła zlikwiduje miejsca parkingowe na Kabatach?

08-02-2017 21:51 | Autor: Maciej Antosiuk
Po wielu latach wreszcie dobiegnie końca poszerzanie ul. Rosoła. Jedna z głównych arterii Ursynowa, rozprowadzająca ruch samochodowy od Kabat aż na Ursynów Północny, zgodnie z planem ma zostać przebudowana na odcinku od ul. Jeżewskiego do mającej lada moment powstać ul. Rosnowskiego (która będzie pierwszym łącznikiem z prawdziwego zdarzenia pomiędzy Ursynowem a Wilanowem). Całość prac ma zostać wykonana jeszcze w tym roku. Sęk w tym, że wraz z poszerzeniem ul. Rosoła planowana jest likwidacja nawet 150 miejsc parkingowych na Kabatach.

Bez wątpienia rozbudowa tej ulicy (wraz z częścią Relaksowej) jest długo wyczekiwaną i niezbędną inwestycją, która nabiera tym większego sensu, jeśli zdamy sobie sprawę z faktu, że niebawem Ursynów połączy się z Wilanowem ul. Rosnowskiego, łączącą się z ul. Relaksową mniej więcej naprzeciwko ul. Iwanowa-Szajnowicza. Połączenie dwóch dzielnic prawdopodobnie znacznie zwiększy ruch samochodowy na ul. Rosoła, czemu jednopasmowy odcinek przy nowo wybudowanym Lidlu mógłby nie podołać. Już dziś w godzinach szczytu w tym miejscu tworzą się korki.

Stowarzyszenie PROJEKT URSYNÓW dotarło do planów rozbudowy ul. Rosoła. W przedstawionych rysunkach można zauważyć jeden bardzo istotny szczegół. Projektant przewiduje bowiem oprócz tworzenia ulicy o przekroju 2x2, stworzenie dwóch dróg dla rowerów – po jednej z każdej strony ulicy. Mieszkańcy Ursynowa od lat domagają się dokończenia przejazdu dla rowerów od ul. Jeżewskiego do ul. Wąwozowej, stąd cieszyć może wybudowanie w tym miejscu ścieżki rowerowej. Niemniej, gdy przyjrzeć się dokładniej projektowi, to okazuje się, że budowa drogi dla rowerów po stronie zachodniej (przy terenach spółdzielni SMB Osiedle Kabaty, naprzeciwko sklepu Lidl) przewiduje likwidację wielu stanowisk, na których parkują obecnie mieszkańcy spółdzielni oraz wspólnot mieszkaniowych przy ul. Jeżewskiego.

Według szacunków, w wyniku tej operacji zniknąć może nawet 150 z istniejących 300 miejsc parkingowych! Pikanterii dodaje fakt, że latem 2016 roku zostało zlikwidowanych blisko 100 miejsc parkingowych wzdłuż ul. Jeżewskiego celem poprawy bezpieczeństwa na tej ulicy. Kierowcy z Jeżewskiego musieli się przenieść na parkingi wzdłuż ul. Rosoła, co spowodowało, że w chwili obecnej bardzo ciężko jest tam znaleźć miejsce do parkowania po godz. 18:00.

Zmiany w organizacji ruchu przy ul. Jeżewskiego odczuli mieszkańcy SMB Osiedle Kabaty, którzy do tej pory bez problemu mogli zaparkować auta. Wobec opisanej sytuacji realna groźba zlikwidowania połowy miejsc parkingowych w okolicy, gdzie niektórzy mieszkańcy muszą pokonywać do samochodu nawet 700 m lub więcej, może zakończyć się katastrofą. Ursynów jest przecież miejscem, gdzie mieszka dużo rodzin z dziećmi, którym nie zawsze łatwo jest przejść od samochodu do domu tak duże odległości.

Oczywiście, należy także zrozumieć potrzebę wybudowania wzdłuż ul. Rosoła drogi dla rowerów, niemniej zachodzi pytanie, czy nie wystarczyłaby tylko jedna ścieżka po stronie wschodniej, lub czy nie dałoby się wykorzystać w tym celu istniejących jezdni lokalnych na parkingach? Być może należy się zastanowić, czy w takiej sytuacji nie będzie niezbędny powrót do możliwości parkowania równoległego wzdłuż ul. Jeżewskiego? Pytanie jednak: co wówczas z bezpieczeństwem na tej ulicy? Ponieważ te i wiele innych pytań dotyczących rozbudowy ul. Rosoła wymaga odpowiedzi, PROJEKT URSYNÓW zaprasza wszystkich mieszkańców na spotkanie w tej sprawie, które odbędzie się w czwartek 16 lutego o godzinie 19:00 w Urzędzie Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy przy al. KEN 61 w sali nr 136. Na spotkaniu, na które zostały zaproszone m. in. władze dzielnicy oraz Zarząd SMB Osiedle Kabaty, przedstawiony zostanie projekt rozbudowy ul. Rosoła oraz omówione  będą możliwe warianty jego korekty.

Stowarzyszenie PROJEKT URSYNÓW zdaje sobie sprawę, jak ważną inwestycją jest rozbudowa ul. Rosoła oraz w pełni rozumie jak potrzebny w tym miejscu jest przejazd dla rowerów, niemniej, mając na uwadze przede wszystkim dobro okolicznych mieszkańców SMB Osiedle Kabaty oraz wspólnot mieszkaniowych przy ul. Jeżewskiego, należy zastanowić się w jaki sposób możemy uniknąć likwidacji aż 150 miejsc parkingowych. Już dziś wielu mieszkańców Kabat ma bardzo poważny problem z parkowaniem aut, zwłaszcza że wzdłuż ul. Rosoła wiele budynków to jeszcze bloki z wielkiej płyty, gdzie planiści nie przewidzieli miejsc garażowych oraz zaprojektowali osiedla na znacznie mniejszą liczbę aut niż ta wymagana obecnie. Wszystkich  Państwa, którym bliskie są te kwestie, zapraszamy serdecznie na spotkanie 16 lutego. Jest niezwykle ważne, aby mieszkańcy mogli wypowiedzieć się w sprawach, które już niebawem będą miały ogromny wpływ na ich życie codzienne.

Wróć