Urządzenie posiada czytelny ekran dotykowy, który ułatwia nawigację oraz wprowadzanie danych. Obsługa oraz proces dokonywania płatności realizowanie są intuicyjnie. Ponadto po wciśnięciu przycisku całe urządzanie obniża się o kilkanaście centymetrów, co w znacznym stopniu ułatwia korzystanie przez osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich.
Zainstalowana w urządzeniu drukarka wydaje potwierdzenia wniesienia opłaty oraz potwierdzenie transakcji płatniczej. Terminal przystosowany jest także do obsługi kart identyfikacyjnych dla osób często dokonujących płatności, co pozwala skrócić obsługę o czas potrzebny na wprowadzanie danych płatnika (terminal odczytuje je z karty ID klienta).
Urządzenie zostało zamontowane dzięki wsparciu dyrekcji Biura Długu i Restrukturyzacji Wierzytelności oraz Biura Administracji i Spraw Obywatelskich.
- Konsekwentnie od kilku lat modernizujemy budynek urzędu, aby każda wizyta była komfortowa, a nowoczesne rozwiązania oszczędzały czas ursynowian. Dziś uruchomiliśmy urządzenie, które ułatwi i przyspieszy mieszkańcom dokonywanie płatności. Za usługę można będzie zapłacić samodzielnie i szybko – mów zastępca burmistrza Ursynowa, Klaudiusz Ostrowski. – Terminal dostosowany jest do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, co wpisuje się w nasze działania związane z zapewnieniem przyjaznego i dostępnego dla wszystkich budynku – dodaje.