W obrębie wysokiego Ursynowa na odcinku 2,3 km trasa będzie przebiegać w tunelu, poprowadzonym wzdłuż ul. Płaskowickiej pod linią metra. Ukończenie prac planowano początkowo w roku 2019, ale teraz realny termin oddania do użytku przypadnie już w 2020. Południowa obwodnica wiedzie korytarzem, zarezerwowanym wcześniej dla autostrady A-2, ostatecznie jednak będzie miała charakter drogi ekspresowej, co umożliwi zbudowanie większej liczby lokalnych zjazdów i usprawni ruch w obrębie miasta.
Cała obwodnica zaczyna się w Konotopie koło Piastowa, docierając po 20 kilometrach do Ursynowa-Krasnowoli (Puławska), by na koniec połączyć się ze wschodnim wylotem A-2 w kierunku Siedlec i szosą lubelską (węzeł Lubelska w rejonie Góraszki i Wiązowny). Obwodnica ma, jak wiadomo, odnogę do lotniska Chopina. Na granicy Ursynowa i Wilanowa będzie przebiegać wiaduktem, ocierającym się o Miasteczko Wilanów. Oprócz tunelu ursynowskiego trudnym zadaniem będzie przeprawa przez Wisłę.