Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach cookie klikając tutaj

Wreszcie ruszy budowa POW przez Ursynów

18-11-2015 22:53 | Autor: Rafał Kos
Prawdopodobnie już w tym miesiącu Główna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zacznie podpisywać umowy z firmami, które wybudują wschodni odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy – od ul. Puławskiej przez Ursynów, Wilanów, Wawer do węzła Lubelska (18,5 km), gdzie zostanie połączony m. in. z trasą S-17.

W obrębie wysokiego Ursynowa na odcinku 2,3 km trasa będzie przebiegać w tunelu, poprowadzonym wzdłuż ul. Płaskowickiej pod linią metra. Ukończenie prac planowano początkowo w roku 2019, ale teraz realny termin oddania do użytku przypadnie już w 2020. Południowa obwodnica wiedzie korytarzem, zarezerwowanym wcześniej dla autostrady A-2, ostatecznie jednak będzie miała charakter drogi ekspresowej, co umożliwi zbudowanie większej liczby lokalnych zjazdów i usprawni ruch w obrębie miasta.

Cała obwodnica zaczyna się w Konotopie koło Piastowa, docierając po 20 kilometrach do Ursynowa-Krasnowoli (Puławska), by na koniec połączyć się ze wschodnim wylotem A-2  w kierunku Siedlec i szosą lubelską (węzeł Lubelska w rejonie Góraszki i Wiązowny). Obwodnica ma, jak wiadomo, odnogę do lotniska Chopina. Na granicy Ursynowa i Wilanowa będzie przebiegać wiaduktem, ocierającym się o Miasteczko Wilanów. Oprócz tunelu ursynowskiego trudnym zadaniem będzie przeprawa przez Wisłę.

Wróć