Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach cookie klikając tutaj

Warszawska Nagroda Edukacji Kulturalnej – aż 12 propozycji z Ursynowa!

26-07-2017 21:49 | Autor: red.
Trwa konkurs na najlepszy projekt edukacji kulturalnej - Warszawska Nagroda Edukacji Kulturalnej. W tym roku na konkurs wpłynęło 96 projektów ze wszystkich dzielnic, z czego aż 12 z Dzielnicy Ursynów.

Jedną ze zgłoszonych z naszej dzielnicy propozycji jest projekt „Ludowa od nowa” który został zrealizowany w Przedszkolu nr 50 przy Hirszfelda 11. Zgłoszona przez Monikę Stopczyńską, Annę Kwiatkowską oraz Annę Szyszko propozycja obejmowała ukazanie polskich zwyczajów i tradycji ludowych przez wykorzystanie współczesnych technik i narzędzi. Podczas ośmiu warsztatów artystycznych prowadzono działania teatralne, powstał także film w technice animacji poklatkowej oraz audiobooki.

Także w przedszkolu (Przedszkole nr 400 przy ul. Dembowskiego 9) zrealizowano inny ze zgłoszonych projektów – „Gdzie jest człowiek tam jest sztuka”. We współpracy z rodzicami stworzono kompleksowy projekt, który jest integralną częścią programu edukacji kulturalnej w przedszkolu. Jego  celem było  zapoznanie dzieci z dziedzinami sztuki poprzez aktywny  udział w jej różnych formach. Projekt zgłosiły Magdalena Andura, Zofia Rusek, Iwona Samosiuk oraz Małgorzata Zawadzka.

Na konkurs wpłynął także „Międzyszkolny Ursynowski Konkurs Poeci Dzieciom”. To pomysł Moniki Kozioł, Ilony Rudnickiej oraz Katarzyny Kwiatkowskiej, zrealizowany w Szkole Podstawowej nr 96 przy ul. Sarabandy 16/22. Konkurs jest przedsięwzięciem cyklicznym, o zasięgu dzielnicowym realizowanym co roku, od roku szkolnego 2012/2013, a jego celem jest rozwijanie kultury czytelniczej, doskonalenie umiejętności czytania, uwrażliwianie na piękno języka polskiego, przybliżanie sylwetek polskich poetów tworzących dla dzieci.

Podnoszenie kompetencji kulturalnych uczniów w zakresie wiedzy i umiejętności w obszarze literatury i sztuk plastycznych to główne założenia projektu „Spacerkiem po Qulturce”. Głównym celem realizowanego w Szkole Podstawowej nr 323 przy ul. Hirszfelda 11 wydarzenia było zorganizowanie wystawy prac uczniów, na którą składały się kopie słynnych dzieł sztuki. Autorki tego pomysłu to Aneta Jaroszkiewicz, Magdalena Maj oraz Arleta Pakuła.

Wśród zgłoszonych propozycji znalazła się także ta dotycząca nauczania patriotyzmu w sposób nowoczesny i atrakcyjny dla dzieci i młodzieży, czyli zrealizowany w Szkole Podstawowej nr 336 przy ul. Małcużyńskiego 4 projekt „Pamięć i tożsamość”. Za koncepcję projektu odpowiadały: Elżbieta Rutkowska, Jolanta Szolginia, Katarzyna Cichosz oraz Barbara Krasnopolska–Żmuda.

W ramach konkursu zgłoszono także projekt „Malarstwo odczarowane” autorstwa Anny Kantorczyk, który miał na celu zainteresowaniem uczniów malarstwem, a przede wszystkim  uświadomić im, że pobyt w Muzeum Narodowym i obejrzenie wystawy może być atrakcyjne. W projekcie uczestniczyli uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 96 przy ul. Sarabandy 16/22.

Tytuł jednego z wierszy Ludwika Jerzego Kerna „Pomysł na wagę złota” stał się nazwą projektu zrealizowanego w Szkole Podstawowej nr 16 przy ul. Wilczy Dół 4. W ramach pomysłu autorstwa Bożeny Dybowskiej powstał audiobook, spektakl teatralny a także gry planszowe, które zostały zaprezentowane na Stadionie Narodowym podczas Warszawskiego Festiwalu Gier Planszowych „Planszówki”.

Do nagrody został także zgłoszony projekt „Puchatek tu i tam” zrealizowany w Gimnazjum nr 93 przy ul. Szolc–Rogozińskiego 2. Projekt polegał na zaangażowaniu młodzieży gimnazjalnej w przygotowanie spektaklu „Niedźwiadek Puchatek i jego przygody”, a następnie zorganizowaniu spotkań teatralnych w szkołach i przedszkolach na terenie Warszawy. Autorki tego pomysłu to Paulina Lubieniecka, Edyta Świercz oraz Anna Żukowska.

W Gimnazjum Nr 93 przy ul. Szolc–Rogozińskiego 2 zrealizowano projekt Iwony Magdaleny Siewkowskiej „Muzyka scenografią uczuć”. W ramach zajęć artystycznych i pozalekcyjnych dla klas II powstał chór szkolny, który przygotowuje utwory na uroczystości szkolne, lokalne, i międzynarodowe.

Zgłoszenia z Ursynowa nie ograniczają się jednak tylko do przedsięwzięć skierowanych do dzieci. Projekt „Okno” Janusza Byszewskiego zrealizowano w Galerii Działań SMB Imielin przy ul. Marco Polo 1. Przeprowadzono 10 bloków warsztatowych, które umożliwiły młodym ludziom „rozmowę” o sprawach poważnych i istotnych dla nich. Językiem działań był język sztuki współczesnej. Rezultatem zaś, zbiór słów – kluczy, nazywających najważniejsze wartości i emocje osób biorących w nich udział

Projekt „Kluboteka” – zrealizowano w Fundacji „Kluboteka dojrzałego człowieka”  przy ul. Lanciego 13 lok. 9. Za   koncepcję „Kluboteki” odpowiadają Magdalena Dąbrowska i Irena Karpowicz. „Kluboteka” to miejsce, które stworzyły autorki dla ludzi starszych, wymagających, rozbudzonych intelektualnie i twórczo oraz aktywnych. Odbywają się tu spotkania, warsztaty  artystyczne, wystawy i koncerty.

Ostatni ze zgłoszonych ursynowskich projektów nosi tytuł „Nie zmarnuj swojego życia”. Autorami są Łukasz Bęś i Jonatan Blank działający w  „Fundacji z wartościami”  przy ul. Nowoursynowskiej 154 A. Na terenie szkół  ponadpodstawowych zorganizowano warsztaty dotyczące profilaktyki uzależnień.

„Różnorodność zgłoszonych projektów uświadamia publiczności jak bogata jest oferta kulturalna Ursynowa, i jak duży mamy w naszej dzielnicy potencjał kulturalny. W tej chwili trwają kolejne etapu konkursu Warszawskiej Nagrody Edukacji Kulturalnej – trzymam kciuki, aby jak najwięcej zgłoszonych z naszej dzielnicy projektów zostało nagrodzonych” – mówi zastępca burmistrza Łukasz Ciołko.

Wróć