Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Trzeba słuchać mieszkańców

28-10-2015 23:14 | Autor: Rafał Kos
Burmistrz Ursynowa Robert Kempa wyjaśnia.

PASSA: Czym jest cykl spotkań burmistrza z mieszkańcami ?

ROBERT KEMPA: Spotkania z burmistrzem są jedną z możliwości przekazania swoich uwag, zgłoszenia problemów i rozmowy z przedstawicielami lokalnego samorządu dla mieszkańców Ursynowa. Można napisać pismo, można przesłać pytanie mailem lub poprzez media społecznościowe – jednak to osobiste spotkania uważam za najbardziej budujące, a jednocześnie dające satysfakcję i wzajemne zrozumienie. Podczas osobistego spotkania zyskujemy także czas, ponieważ podczas rozmowy można przekazać więcej informacji w krótkim czasie i wyjaśnić, sprawy, które urzędnikom wydają się proste, a nie zawsze takie są dla mieszkańców.

W jakim celu te spotkania są organizowane ?

Spotkania są organizowane, aby umożliwić mieszkańcom Ursynowa osobisty kontakt z burmistrzem – choć to oczywiście środek, a nie cel sam w sobie. Celem spotkań jest, dzięki rozmowie, zebranie uwag i postulatów mieszkańców na temat bieżących problemów różnych obszarów dzielnicy, a także funkcjonowania urzędu.

Jak Pan ocenia kolejną już turę spotkań ?

Zgłoszone przez mieszkańców pytania i problemy dają dużą wiedzę. Część uwag trafiła do wydziałów merytorycznych urzędu - i tam będą podejmowane dalsze działania. Na spotkaniach bardzo często wywiązywała się dyskusja mieszkańców. Różne spojrzenia, różne argumenty, ujawniały się sprzeczne interesy mieszkańców z danego terenu, co daje nam urzędnikom możliwość uzyskania kompletnych informacji i pełnego obrazu sytuacji. Takie sytuacje uważam za korzystne, ponieważ tym samym jest szansa, że decyzje Zarządu Dzielnicy będą trafne i w pełni odpowiadające potrzebom mieszkańców. Po jednym ze spotkań, widząc narastający konflikt między różnymi grupami, zdecydowaliśmy się na zaproponowanie mediacji. Obecnie przygotowujemy cały proces licząc na wzajemne zrozumienie stron i polubowne rozwiązanie sporu.

Jakie problemy najczęściej zgłaszali mieszkańcy?

Mieszkańcy zgłaszają różne problemy – choć oczywiście najczęściej dotyczą one potrzeb placówek edukacyjnych, poprawy bezpieczeństwa, budowy chodników i dróg oraz nowych nasadzeń zieleni. Zdarzają się także pytania dotyczące kultury, sportu czy promocji dzielnicy. Oczywiście, najczęściej padają pytania dotyczą spraw lokalnych, bliskich mieszkańcom danego obszaru, rzadziej są to pytania dotyczące całego Ursynowa. Wszystkie pytania są ważnie – i na spotkaniach starałem się, aby osoba pytająca uzyskała kompletną i rzetelną informację.

Kiedy kolejna seria spotkań?

Planujemy organizację kolejnej tury spotkań już wiosną.

Wróć

Interesuje Cię współpraca?
Napisz do nas! wspolpraca@passa.pl
Copyright 2015 - Wszelkie prawa zastrzeżone
Projekt i wykonanie: MEETMEDIA