Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach cookie klikając tutaj

Skrzyżowanie al. KEN z Bartoka zmodernizowane

10-01-2022 11:08 | Autor: zdm.waw.pl
Przebudowano światła na skrzyżowaniu al. Komisji Edukacji Narodowej z ulicami Bartoka i Surowieckiego. Nowa sygnalizacja usprawniła poruszanie się kierowcom, pieszym i rowerzystom, którym dodatkowo wyznaczono przejazdy rowerowe. Wyremontowano też chodniki.

W Warszawie jest ponad 850 skrzyżowań i przejść wyposażonych w sygnalizację świetlną. Oprócz budowy nowych, miasto dba też o stan techniczny istniejących świateł. Zwłaszcza te najstarsze wymagają często kompleksowej modernizacji związanej m.in. z wymianą przestarzałych urządzeń. Jednocześnie jest to okazja do poprawy funkcjonowania sygnalizacji i remontu infrastruktury w najbliższym otoczeniu.

Tak stało się na skrzyżowaniu al. Komisji Edukacji Narodowej z ulicami Bartoka i Surowieckiego. Tamtejsza instalacja była wyeksploatowana i wymagała wymiany. Była też przestarzała, a przez to jako jedyna i ostatnia w ciągu al. KEN nie działała w koordynacji z pozostałymi światłami na tej ulicy. Prace, które trwały od końca wakacji to zmieniły.

Nowe światła wyposażono w akustyczne naprowadzanie, co pozwala na łatwiejsze przekraczanie jezdni osobom niewidomym i niedowidzącym, a także w automatyczne wykrywanie pojazdów oraz detekcję pieszych. Sygnalizacja pracuje więc akomodacyjnie – zielone światło dla samochodów gaśnie tylko w przypadku zbliżenia się przechodnia lub rowerzysty do jezdni. Dzięki temu ruch na skrzyżowaniu stał się płynniejszy. Sygnalizacja została także skoordynowana z pozostałymi w ciągu al. KEN, co sprawiło, że kierowcy nie tracą już czasu uzyskanego na poprzednich skrzyżowaniach.

Przy okazji modernizacji świateł, która obok usprawnienia przejazdu i przekraczania przejść poprawiła bezpieczeństwo, wybudowano przejazdy rowerowe. Te elementy infrastruktury ułatwiły przejazd rowerzystom i sprawiły, że w narożnikach północno-zachodnim i południowo-wschodnim będzie można do nich podpiąć wybudowane w przyszłości drogi dla rowerów. Ponadto wyremontowano chodniki – w obrębie skrzyżowania, w tym między jezdniami al. KEN, stare płyty chodnikowe zastąpiono nowymi. Wymieniono także krawężniki, w tym te okalające azyle na przejściach przez ulice Bartoka i Surowieckiego.

Wróć