Za pośrednictwem systemu internetowej rezerwacji wizyt można się umówić w sprawach z zakresu: ewidencji ludności i dowodów osobistych, rejestracji pojazdów i praw jazdy, a także architektury, nieruchomości, geodezji, infrastruktury, odpadów komunalnych oraz Kart Warszawiaka i Karty Dużej Rodziny. Katalog wszystkich spraw wymieniony jest na stronie www.rezerwacje.um.warszawa.pl w części przeznaczonej dla dzielnicy Mokotów. Wystarczy tylko wejść w zakładkę „Rezerwuj wizytę”, wybrać interesującą nas sprawę, a następnie zaznaczyć miesiąc, dzień i godzinę planowanej wizyty. Spotkanie możemy zaplanować z wyprzedzeniem od jednego do czternastu dni. Dla zapewnienia sprawnej obsługi mieszkańców ustanowiony jest limit rezerwacji internetowych na dany dzień. Po podaniu danych system automatycznie wygeneruje informacje z naszym numerem identyfikacyjnym. W wybranym dniu, należy pojawić się w urzędzie kilka, kilkanaście minut przed umówioną wizytą i za pośrednictwem klawiatury numerycznej umieszczonej na automacie biletowym wpisać swój numer identyfikacyjny. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów należy udać się do Punktu Informacyjnego, gdzie pracownicy Wydziału Obsługi Mieszkańców udzielą pomocy lub stosownych wyjaśnień.
Z uwagi na usytuowanie urzędu w różnych lokalizacjach, przy sprawdzaniu stanu kolejki lub zapisywaniu się na wizytę należy wybrać:
• „Urząd Dzielnicy Mokotów (ul. Rakowiecka 25/27)”
lub
• „Urząd Dzielnicy Mokotów (ul. Wiktorska 91A.)”
Nowy system jest uzupełnieniem tradycyjnego systemu kolejkowego. Urząd stara się wychodzić naprzeciw potrzebom lokalnej społeczności i wykorzystywać Internet do sprawnej obsługi mieszkańców. Jak pokazują doświadczenia innych dzielnic, systematycznie wzrasta zainteresowanie elektronicznymi rezerwacjami.