Nowoczesne oświetlenie to nie tylko oszczędności energii i mniejsza awaryjność, ale również poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. Tak jak zapowiadano, najstarsze latarnie są sukcesywnie wymieniane.
Rodowicza „Anody”
Na Ursynowie prace wciąż trwają – jest to związane z dużą liczbą słupów do wymiany. W sumie będzie ich 106. Wykonawca zbliża się do półmetka robót.
Międzynarodowa, Spalinowa
Na Pradze-Południe roboty są już niemal ukończone. Na Międzynarodowej wymieniono 63 słupy a na Spalinowej 7. Na tych ulicach tymczasowo zamontowano stare oprawy, aby po zmroku nie było tam zupełnie ciemno – zostaną one wymienione, jak tylko dotrze kolejna dostawa opraw ledowych SAVA.
Międzyborska
Na Międzyborskiej wymienionych zostanie w sumie 25 słupów. Nowe słupy zostaną oczywiście wyposażone w oprawy SAVA. Prace w tym miejscu są już na końcowym etapie.
Modernizacja oświetlenia
Oświetlenie warszawskich ulic jest konsekwentnie modernizowane. W tym roku wymieniono już oświetlenie na ul. Hynka, gdzie zamontowanych zostało 80 nowych latarni. W zeszłym roku wybudowano je na dwóch odcinkach ul. Przyczółkowej, a nowe lampy w miejsce starych zamontowano na ulicach Lubelskiej, Ratuszowej, Przy Agorze, przebudowywanej Sokratesa, w ciągu ulic Grzybowej i Szosowej, a także na pl. Inwalidów. Oświetlenie wymieniono również w tunelach – w czterech przeprawach w ciągu Trasy Łazienkowskiej oraz w ośmiu innych lokalizacjach w mieście, m.in. w Alejach Jerozolimskich (przy ul. Włodarzewskiej i Jutrzenki) i w al. 4 Czerwca 1989 r. przy ul. Szamoty (wiadukt pod torami kolejowymi). Ponadto sodowe oprawy zastąpiono ledowymi na masztach na węzłach drogowych.
W tym roku wymienione zostaną wszystkie oprawy oświetleniowe na latarniach przy drogach krajowych, wojewódzkich i powiatowych, które po zmroku nie są jeszcze oświetlane przez LED-y. Koszt operacji wyniesie 32,3 mln zł, ale dzięki mniejszemu zużyciu prądu miasto zaoszczędzi aż 23 mln zł rocznie.