Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach cookie klikając tutaj

POW – miasto stoi po stronie mieszkańców

14-10-2020 20:35 | Autor: red.
Zbliża się termin oddania do użytku Południowej Obwodnicy Warszawy, za wykonanie której odpowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Mieszkańcy oraz władze miasta są zaniepokojeni pojawiającymi się w przestrzeni publicznej propozycjami rozwiązań.

– Południowa Obwodnica Warszawy to ważna inwestycja, jednak dla mnie i dla miasta najważniejsze jest bezpieczeństwo oraz komfort mieszkańców. W ostatnim czasie dochodziły do nas niepokojące informacje na temat rozwiązań komunikacyjnych, proponowanych przez inwestora i wykonawcę, dlatego postanowiłem przekazać oficjalne stanowisko miasta do Pana Tomasza Żuchowskiego, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad – powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.

Wielkimi krokami zbliża się deklarowany przez inwestora i wykonawcę termin zakończenia prac nad Południową Obwodnicą Warszawy. Dziś wiemy, że części prac nie uda się wykonać. Jednym z kluczowych dla mieszkańców Warszawy jest tunel w ciągu POW, którego termin zakończenia uległ znacznemu odsunięciu w czasie.

W przestrzeni publicznej pojawiały się propozycje rozwiązań, na które miasto nie może się zgodzić. Jedną z nich było wyznaczenie objazdu niegotowego tunelu przez lokalne ulice.

W ocenie stołecznego ratusza dopuszczenie do ruchu odcinka POW od Węzła Lubelska do Węzła Patriotów spowoduje niekontrolowany dopływ ruchu tranzytowego, a następnie rozpłynięcie się tego ruchu w układzie dróg lokalnych, nieprzystosowanych i nieplanowanych do prowadzenia ruchu tranzytowego. Przekładałoby się to na ogromne zagrożenie w BRD oraz zablokowaniem ruchu lokalnego w dzielnicy Ursynów.

Akceptowalne jest wyłączenie dopuszczenia ruchu na odcinku Węzeł Patriotów – Węzeł Przyczółkowa. Takie rozwiązanie umożliwi skomunikowanie oddanego do użytkowania fragmentu POW z lokalnym układem drogowym na terenie miasta nie powodując utrudnień i zagrożenia dla BRD.

Miasto Warszawa od samego początku sprzeciwiało się opisywanym wyżej rozwiązaniom proponowanym przez inwestora i wykonawcę POW. Urzędnicy nie chcą pozwolić na zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego i znaczne utrudnienia dla mieszkańców. Na tę decyzję miała wpływ również gwałtowna i negatywna reakcja lokalnej społeczności.

Wróć