W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele trzech samorządów – Lesznowoli, Piaseczna i Ursynowa, które nawiązały współpracę w celu poprawy sytuacji drogowej na ulicy Kuropatwy w Mysiadle. Obecnie ulica Kuropatwy, która na odcinku od ronda na skrzyżowaniu ulic Kuropatwy i Przedsiębiorców do granicy z gminą Piaseczno ma charakter drogi osiedlowej, jest bardzo mocno obciążona ruchem drogowym i nie posiada wydzielonych ciągów dla pieszych oraz rowerzystów.
Gminę Lesznowola reprezentował Wicewójt Mirosław Wilusz, Piaseczno Wiceburmistrz Robert Widz, natomiast Dzielnicę Ursynów m.st. Warszawy – Burmistrz Robert Kempa. W spotkaniu udział wzięli także Wicewójt Marcin Kania, Radni Gminy Lesznowola – Bartłomiej Soszyński i Krzysztof Klimaszewski oraz Kierownik Referatu Dróg i Mostów – Karolina Pichnej.
Z wariantami nr 1 i nr 2 mieszkańcy mogli zapoznać się już wcześniej na stronie internetowej BIP Urzędu Miasta i Gminy Piaseczno, natomiast wariant nr 3 powstał po spotkaniu roboczym i został zaprezentowany po raz pierwszy.
Wariant nr 1
To rozwiązanie zostało przygotowane w 2020 roku, a jego cechą charakterystyczną jest jak najmniejsza ingerencja w istniejącą zieleń. Wariant przewiduje trzy progi zwalniające oraz chodnik po stronie północnej.
Wariant nr 2
Został opracowany w marcu tego roku i skupia się na zminimalizowaniu wykupów gruntów na potrzeby rozbudowy drogi. Zakłada budowę odrębnej ścieżki rowerowej oddzielonej od jezdni pasem zieleni oraz chodnika dla pieszych po drugiej stronie drogi. W koncepcji projektanci przewidzieli również perony autobusowe oraz przejścia dla pieszych wyniesione na skrzyżowaniach z drogami podporządkowanymi.
Wariant nr 3
Zakłada przesunięcie osi jezdni w kierunku południowym.
Trzeci wariant rozwiązania drogowego jest już dostępny na stronie BIP Piaseczno pod adresem: https://bip.piaseczno.eu/artykul/407/9284/rozbudow... i w związku z tym termin konsultacji został przedłużony o kilka dni - z 28 kwietnia na 4 maja br. Oprócz wariantów drogowych zostało opublikowane również tabelaryczne zestawienie zajętości terenów pod budowę drogi dla każdego z proponowanych wariantów.
Dyskusja po prezentacji wariantów drogowych pokazała, że mieszkańcy tej samej okolicy mają różne oczekiwania i poglądy na temat planowanej inwestycji. Uwagi i oczekiwania uczestników spotkania dotyczyły między innymi:
- obaw, że ulica nie będzie bezpieczna i nie będzie spełniała norm w zakresie hałasu;
- utrzymanie dotychczasowego – lokalnego charakteru ul. Kuropatwy przy jednoczesnym ograniczeniu ruchu drogowego;
- wybór rozwiązania drogowego zapewniającego maksymalne bezpieczeństwo dzieci;
- budowa sygnalizacji świetlnej;
- rezygnacja z peronów dla autobusów ZTM;
- zachowanie zieleni;
- budowa ścieżki pieszo-rowerowej zamiast odrębnego chodnika i odrębnej ścieżki rowerowej;
- zmiana organizacji ruchu w obrębie ulic Kuropatwy, Jagielskiej i Bażanciej na ruch jednokierunkowy.
Przede wszystkim uczestnicy spotkania zgłaszali obawy odnośnie zmniejszenia powierzchni swoich posesji, co wynika z konieczności wykupu gruntów pod budowę drogi.
Reprezentanci samorządów oraz firmy projektowej wyczerpująco odpowiadali na padające z sali pytania oraz zachęcali do składania uwag drogą elektroniczną. Mieszkańcy mogą wysyłać swoje uwagi mailem na adres: kuropatwy@piaseczno.eu. Jak zapewniają organizatorzy – żadna zgłoszona uwaga nie pozostanie bez odpowiedzi.