Proces konsultacji wynika z przyjętej przez Sejm RP w kwietniu 2016 ustawy, która nakazuje, by osoby, wydarzenia czy daty związane z komunizmem lub z innym ustrojem totalitarnym nie były upamiętniane – m. in. poprzez nazwy ulic. Oznacza to, że wszystkie samorządy w Polsce muszą zmienić takie nazwy do 1 września 2017 roku. Rada miasta stołecznego Warszawy zdecydowała, żeby spytać mieszkańców o opinię w sprawie zmiany nazw 12 ulic – w tym dwóch ulic na Ursynowie.
Zmiana nazw ulic oznacza potencjalne koszty, z których większość poniesie administracja samorządowa i rządowa, ale obciążą one również mieszkańców i przedsiębiorców. Oznacza też, że konieczna będzie wymiana dokumentów i tabliczek z numerami porządkowymi na budynkach i nieruchomościach. Wymianę dokumentów można rozłożyć na kilka lat.
Jak można wziąć udział w konsultacjach:
– on-line: www.konsultacje.um.warszawa.pl
– za pomocą papierowego formularza dostępnego w Wydziale Obsługi Mieszkańców Urzędu Dzielnicy Ursynów, al. KEN 61 (w informacji głównej).