Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach cookie klikając tutaj

Jest problem z tunelem pod Ursynowem...

21-04-2021 21:06 | Autor: Małgorzata Tarnowska
W przetargu na wybór wykonawcy, który dokona pomiarów jakości powietrza atmosferycznego w obszarze realizowanej drogi ekspresowej S2 węzeł Puławska - węzeł Warszawa Wilanów nie wpłynęła żadna oferta. Oznacza to, że GDDKiA będzie musiała ogłosić trzecie postępowanie przetargowe.

W grudniu 2020 r. GDDKiA ogłosiła przetarg na wybór wykonawcy, który miał dokonać pomiarów jakości powietrza atmosferycznego w rejonie tunelu w ciągu drogi ekspresowej S2 węzeł Puławska - węzeł Warszawa Wilanów.

Postępowanie zostało unieważnione, ponieważ jedyna złożona w nim oferta nie spełniała wymagań postawionych w przetargu. Jednostka badawcza nie posiadała certyfikacji lub akredytacji wymaganej przepisami ustawy Prawo ochrony środowiska. W marcu br. ponowiono to postępowanie. Do 13 kwietnia br. czekano na oferty, niestety żadna jednostka nie złożyła stosownych dokumentów. Oznacza to, że trzeba będzie ogłosić przetarg po raz trzeci.

Celem zamówienia jest spełnienie wymagań nałożonych na GDDKiA w postanowieniu Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie z 20 października 2017 r. uzgadniającym realizację drogi ekspresowej S2 w. Puławska - w. Warszawa Wilanów.

Zadaniem wykonawcy miało być dokonanie wszystkich niezbędnych pomiarów i badań powietrza atmosferycznego. Wykonawca miał zebrać dane z wyrzutni spalin zlokalizowanych przy obu wylotach z tunelu oraz z okolic portali. Dane miały obejmować dwutlenek azotu, pył zawieszony (PM2,5 i PM10) oraz benzen. Badania na wyrzutniach wykonywane miały być całodobowo przez rok.

Zgodnie z przepisami prawa, a także w celu otrzymania jak najbardziej rzetelnych wyników, badania muszą być wykonane przez jednostkę posiadającą akredytację. Po niekorzystnym wyniku pierwszego postępowania, w drugim przetargu rozszerzono zakres możliwych do zastosowania metodyk badawczych, co umożliwiało udział w postępowaniu większej liczbie laboratoriów. Aktualnie zamówienie musi zostać zaktualizowane pod względem obowiązujących terminów realizacji S2 POW.

Od 22 grudnia 2020 r. kierowcy mogą korzystać z ponad 15 kilometrów drogi ekspresowej S2 pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów a Lubelska, z nowym, najdłuższym mostem na Wiśle. Udostępnione zostały też kolejne relacje ruchu na węźle Lubelska stanowiącym połączenie autostrady A2 oraz dróg ekspresowych S2 i S17. To duże ułatwienie dla przemieszczających się pomiędzy Wilanowem i Wawrem, a także dobre połączenie stolicy z Siedlcami i Lublinem.

Na odcinku pomiędzy węzłami Puławska a Warszawa Wilanów trwają zaawansowane prace w tunelu jak i na powierzchni. W ubiegły weekend ułożona została w całości nawierzchnia betonowa w tunelu. Mając na uwadze obecne zaawansowanie ok. 90%, należy spodziewać się zakończenia wszystkich robót jeszcze w czerwcu br. Umożliwi to przeprowadzenie niezbędnych testów i odbiorów, co w konsekwencji doprowadzi do oddania tunelu do ruchu. Ostateczna data zakończenia kontraktu zostanie wskazana po rozpatrzeniu złożonych przez wykonawcę roszczeń.

Wróć