Uczniowie z uwagą wysłuchali opowieści o głównych przedstawicielach abstrakcji. Obejrzeli kilka prac Wasilija Kandinsky’ego. Malarka w bardzo sugestywny i przystępny sposób tłumaczyła „co artysta miał na myśli”. Następnie zaprezentowała swoje prace, na widok których zewsząd rozlegało się: Ooooch! Ooojej! Był to wyraz najwyższego zachwytu wyrażony w sposób spontaniczny i typowo dziecięcy. Uczniowie usłyszeli, że tworzenie abstrakcji jest trudne, ale nie niemożliwe. Nie ma tu oczywistych reguł, a codzienność jest potraktowana w sposób nie wprost. Wystarczy obudzić w sobie kreatywność i wyobraźnię.
Artystka następnie zaprosiła uczniów do przedstawienia za pomocą białych papierów, nożyczek i kleju bardzo trudnych tematów: smutku, nudy, przestrzeni czy bezruchu. Początkowo tylko dwoje dzieci podjęło się wykonania zadania. Pozostali nie mieli pomysłu. Dopiero po indywidualnych rozmowach z artystką zabrali się do pracy.
Następne zadanie nikomu już nie sprawiło problemów. Teraz przy użyciu kolorów należało przedstawić np. zmęczenie, zdenerwowanie, prędkość, złość. W ciągu kilkunastu minut powstały świetne wycinanki – tak płaskie, jak i przestrzenne.
Oglądając prace, nie można się powstrzymać od stwierdzenia, że abstrakcja jest bardzo bliska dzieciom.
Warsztaty twórcze organizowane są dzięki wsparciu Wydziału Kultury m. st. Warszawy dla dzielnicy Ursynów.