Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach cookie klikając tutaj

Covid–19 nie zatrzymał Erasmusa+

19-05-2021 20:37 | Autor: J. Waśkiewicz
Szkoła Podstawowa nr 336 im. Janka Bytnara Rudego w Warszawie, mimo nauczania online, nadal realizuje europejskie projekty Erasmus+.

Jeden z nich (trwający od września 2018 roku) zatytułowany „Oblicza europejskiego dziedzictwa kulturowego” miał się zakończyć w maju 2020 roku wizytą w Warszawie nauczycieli i uczniów partnerskich szkół z Chorwacji, Francji, Grecji, Rumunii i Hiszpanii. Niestety, stan pandemii i zamknięcie szkół w ubiegłym roku uniemożliwiło te plany. Projekt został przedłużony i przeniesiony do internetowej rzeczywistości.

Po wielu przygotowaniach ostatnia wizyta uczestników w Warszawie przybrała postać wirtualnych spotkań, trwających przez kolejne cztery popołudnia. Organizatorzy, czyli strona polska, musieli się zmierzyć z nowymi wyzwaniami technicznymi, takimi jak: zapewnienie platformy do bezpiecznego spotkania ponad 140 uczestników z sześciu krajów, stworzenie programu zajęć, interesującego zarówno dla nauczycieli jak i uczniów. Wszystkie cztery spotkania w dniach od 10 do 14 maja były prowadzone w języku angielskim i służyły zaprezentowaniu dziedzictwa kulturowego krajów partnerskich.

Pierwszego dnia uczestników powitała pani dyrektor szkoły Elżbieta Rutkowska, a potem zaprosiliśmy naszych gości na wirtualne wycieczki po Szkole Podstawowej nr 336, pokazaliśmy im Warszawę. Następne działania toczyły się wokół tematu projektu. Była zatem okazja posłuchania o najstarszych hiszpańskich instrumentach, chorwackich pieśniach ludowych, rumuńskich potrawach, obejrzenia strojów ludowych i zabytkowych budowli. Strona polska zaprosiła gości na wirtualne warsztaty do Zachęty oraz na wycieczkę do muzeum w Wilanowie pod hasłem ,,Dawne polskie tradycje”. Jednym z poruszanych tematów były legendy – jako element niematerialnego dziedzictwa kulturowego każdego z krajów. Uczniowie prezentowali wykonane przez siebie filmy i prezentacje o swoich narodowych legendach. Nauczyciele dzielili się wiedzą i doświadczeniem, jak uczyć na temat dziedzictwa kulturowego.

Spotkanie online okazało się okazją do pokazania, w jaki sposób można wykorzystać różne ciekawe metody nauczania i nowoczesne technologie np. quizy, gry, platformy edukacyjne. Dało uczniom możliwość kilkugodzinnego bezpośredniego kontaktu z ich rówieśnikami ze szkół europejskich, prowadzenia rozmów w języku angielskim, a także zaprezentowania swoich umiejętności informatycznych. Nasi uczniowie wypadli świetnie!

Fot. wikipedia

Wróć