Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach cookie klikając tutaj

Zmiany na Puławskiej

24-06-2020 21:44 | Autor: GDDKiA Warszawa
W poniedziałek 29 czerwca wprowadzony zostanie pierwszy etap zmian w organizacji ruchu na węźle Puławska, czyli na przecięciu Południowej Obwodnicy Warszawy (POW) z ul. Puławską.

Zamknięta zostanie tylko północna część obecnie funkcjonującej zawrotki w ciągu S2. W kolejnych etapach wprowadzone będą dalsze zmiany organizacji ruchu o czym będziemy informować.

W pierwszym etapie prac niedostępna będzie północna część zawrotki. Oznacza to, że kierowcy zjeżdżający z S2 w kierunku centrum tak jak dotychczas dojadą do końca trasy gdzie tym razem skręcą w prawo i dotychczasową łącznicą wjazdową dojadą do ul. Puławskiej. Kierowcy jadący od strony Piaseczna będą mogli teraz wjechać na S2 poprzez rondo pod wiaduktem drogi ekspresowej, skręcając w lewo zgodnie z docelową organizacją ruchu. Dla pozostałych relacji nie będzie zmian w organizacji ruchu.

Połączenie istniejącego odcinka S2 z budowanym przedłużeniem trasy, za sprawą dużego zakresu robót, będzie pracochłonne. Niezbędne jest rozebranie części tymczasowej zawrotki i wykonanie właściwych prac drogowych, by zniwelować różnicę poziomu pomiędzy istniejącym i budowanym przedłużeniem trasy. Należy przebudować i przedłużyć mur oporowy oraz wykonać nasyp, na którym znajdą się poszczególne warstwy nawierzchni drogowej. Do tego trzeba jeszcze wybudować kanalizację deszczową, kanał technologiczny oraz przebudować istniejące i wybudować nowe oświetlenie drogowe. Na zakończenie pozostaną jeszcze do wykonania urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego (np. bariery energochłonne), a także oznakowanie pionowe i poziome. Trzeba będzie także uzupełnić ekrany akustyczne. Wykonawca inwestycji szacuje, że na przeprowadzenie tych prac potrzebuje ok. sześciu miesięcy.

Cofnijmy się o siedem lat. W 2013 roku zakończona została budowa S2 Konotopa - Puławska. W ramach realizacji tego zadania, pod ul. Puławską, GDDKiA wybudowała elementy przyszłego tunelu (strop i ściany szczelinowe), które m. st. Warszawa ma w przyszłości wykorzystać pod poszerzenie ul. Puławskiej. Ponadto na końcu S2 powstała zawrotka jako rozwiązanie tymczasowe i przewidziane do likwidacji w ramach budowy przedłużenia obwodnicy w kierunku Wisły. Rolą zawrotki było zminimalizowanie utrudnień na węźle Puławska, początkowym lub końcowym punkcie Południowej Obwodnicy Warszawy na połączeniu z układem miejskich ulic. Zawrotka miała funkcjonować do czasu wybudowania kolejnego odcinka S2 i otwarcia węzła Puławska w jego docelowym układzie z wszystkimi relacjami skrętnymi w poziomie terenu.

Wróć