Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach cookie klikając tutaj

Z uwagi na POW – nie zwężać!

01-03-2017 20:39 | Autor: Piotr Antosiuk (PROJEKT URSYNÓW)
Prace zaczną się od wzmocnienia tunelu metra w rejonie skrzyżowania al. KEN i ul. Płaskowickiej – przy Bazarku na Dołku. Zniknie rondo, a w jego miejsce pojawi się skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Zmiany w organizacji ruchu zaczną się już 1 marca i potrwają do grudnia 2018 roku.

W poniedziałek 27 lutego odbyła się w ursynowskim Ratuszu otwarta dla mieszkańców konferencja prasowa, na której przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz firmy Astaldi, wykonawcy ursynowskiej części obwodnicy, mówili o pierwszych pracach związanych z budową Południowej Obwodnicy Warszawy (POW) przez Ursynów. Zanim zacznie się właściwa budowa tunelu obwodnicy, tunel metra musi zostać wzmocniony w miejscu, gdzie obie konstrukcje podziemne będą się przecinać. Są to okolice skrzyżowania al. KEN i ul. Płaskowickiej, przy Bazarku na Dołku.

Dla mieszkańców Ursynowa bardzo ważne jest zapewnienie Tomasza Mołdysza (Astaldi), że prace będą prowadzone tak, żeby metro funkcjonowało bez zmian przez cały czas ich trwania. Jak dodał dyrektor Oddziału GDDKiA w Warszawie Marian Gołoś, był to kluczowy warunek wyboru technologii wzmocnienia tunelu kolejki podziemnej. Do stowarzyszenia PROJEKT URSYNÓW docierało wiele głosów mieszkańców mówiących o tym, jak ważne dla nich jest normalne działanie metra w czasie budowy obwodnicy.

Kierowcy będą musieli za to liczyć się z utrudnieniami w czasie trwania robót. Zniknie rondo im. Krystyny Krahelskiej na skrzyżowaniu al. KEN i ul. Płaskowickiej. W jego miejsce pojawi się skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Będzie można na nim jechać we wszystkich kierunkach prosto albo w prawo. Znikną za to lewoskręty, co będzie wiązać się z koniecznością szukania przez kierowców objazdów. Zostały one zaproponowane przez ulice Stryjeńskich i Cynamonową.

Zwężenie ulicy Stryjeńskich zostało zatrzymane po sprzeciwie mieszkańców, którzy nie chcieli, aby realizowany był projekt do Budżetu Partycypacyjnego, zakładający wymalowanie na niej pasów rowerowych w miejsce jednego z pasów ruchu. Ulica Cynamonowa została jednak zwężona, a wyznaczenie przez nią objazdu na czas prac przy obwodnicy pokazuje, że był to błąd.

Takie plany są również w stosunku do ulic Bartóka, Jastrzębowskiego oraz Dereniowej. Stowarzyszenie PROJEKT URSYNÓW zorganizowało petycję internetową, w której apeluje o niezwężanie ulic na Ursynowie i budowę infrastruktury rowerowej, która służy wszystkim uczestnikom ruchu (oddzielone drogi rowerowe zamiast pasów na jezdni). Petycję skierowaną m. in. do władz dzielnicy oraz radnych m. st. Warszawy można podpisać na stronie internetowej: www.petycje.internetowe.pl.

Wróć