Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach cookie klikając tutaj

Z daleka od centrum- inna Warszawa

29-11-2017 21:00 | Autor: Maria Kuduk
W Galerii Ucznia DK SMB Imielin po raz kolejny można oglądać prace Barbary Włodarczyk, absolwentki Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie. Już jako uczennica Prywatnego Liceum Sztuk Plastycznych na Ursynowie brała udział w zbiorowych wystawach organizowanych przez szkołę w Galerii Ucznia oraz miała tu w 2004 roku pierwszą indywidualną wystawę w ramach prezentacji "Nowe talenty Ursynowa".

Jej prace od samego początku  emanowały niepowtarzalnym klimatem, świadczyły o dużym potencjale twórczym. Kurator wystaw utrzymywał z nią stały kontakt śledząc drogę jej artystycznego rozwoju i proponując udziały w tematycznych wystawach zbiorowych organizowanych w galerii. Między innymi jej prace uświetniły jubileusze 15 i 20- lecia Galerii Ucznia.

Po zakończeniu studiów pani Barbara wystawiała prace w licznych galeriach np. w Galerii Katarzyny Napiórkowskiej, Teatrze Rampa, Teatrze Wielkim, Galerii K.E.N., Centrum Kultury Raszyn, Dom Sztuki na Ursynowie, Ośrodek Kultury Tychowo, Klub Osiedlowy Arbuzowa. Amatorsko interesuje się fotografią. Jest laureatką konkursu fotograficznego "Dni Ursynowa 2016"

W swojej twórczości autorka przejawia fascynację formą i walorami pejzażu. Obecna wystawa przedstawia obrzeża Warszawy, pola,  łąki na których pasą się konie, wodne oczka, zagajniki,  dalekie kominy Siekierek i mosty na Wiśle.

Ulubionym narzędziem pracy są pastele olejne. Ta dosyć młoda technika znana była w Japonii od  1920 roku , w Europie stała się popularna dopiero po II wojnie światowej. Uwielbiał ją Pabla Picasso i to dzięki jego zabiegom we Francji, w 1949 roku uruchomiono pierwsza wytwórnię kredek olejnych. Artystka w tej technice wypracowała swój indywidualny bardzo  rozpoznawalny styl. Rysuje w plenerze na dużych, kolorowych kartonach,  nasycając je silnie kolorystycznie, pełną dynamiki kreską. Obrazy  są rozwirowane  gąszczem drobnych linii, którymi buduje struktury: chmury, łany zbóż, konstrukcje mostów, płatki i liście kwiatów, rozedrganą powierzchni wody. Dodatkowo nakładanie się kresek powoduje wzajemne mieszanie kolorów, tworzenie nowych odcieni i barw, obrazy są mocne i wyraziste.

Wróć