Podczas takich zajęć uczniowie mogą osobiście zadawać twórcom pytania, rozmawiać o sztuce, przeżywać i tworzyć pod ich kierunkiem niezwykłe dzieła. Sztuka jest jedynym obszarem, w którym w swojej artystycznej wypowiedzi nasi mali artyści mogą realizować swoje marzenia, wyrażać sądy na temat rzeczywistości i dowolnie ją kreować. Kto wie, może za parę lat ich prace ozdobią niejedną galerię.
Głównym atrybutem zajęć była – przywieziona z Sejn 80-letnia rama okienna, w której próżno by szukać gwoździ. Podzieliła ona naszą salę lekcyjną na dwie przestrzenie – PRZED I ZA OKNEM. W pierwszej części warsztatów uczniowie pozostali w domu, czyli ZA OKNEM, prowadząc rozmowy o tym, że każdy jest wartościowy i równie ważny, ma swoje marzenia, potrzeby i że każdy jest inny.
W drugiej części zajęć dzieci usiadły PRZED OKNEM – w przestrzeni symbolizującej plac zabaw, szkołę, ulubione lub magiczne miejsce na Ursynowie. Za pomocą prostych środków (PUDEŁKO), a jednocześnie budujących głębokie relacje (OKNO) z własną przeszłością, tradycją rodzinną, historią i DRUGIM CZŁOWIEKIEM w ciągu dwóch godzin tak wiele dowiedziałam się o naszych uczniach, a oni dowiedzieli się więcej o sobie. Wyszli z zajęć uśmiechnięci i bogatsi w nową wiedzę o miejscu, w którym uczą się i mieszkają o Ursynowie…
Warsztaty twórcze w szkołach realizowane są dzięki wsparciu Wydziału Kultury m.st Warszawy dla dzielnicy Ursynów. Dziękujemy i czekamy na kolejne zajęcia w naszej szkole…