Pierwsza stołeczna ładowarka pantografowa dla autobusów elektrycznych stanęła na ulicy Spartańskiej na Mokotowiei obsługuje autobusy linii 222. Urządzenie utrzymane jest w żółto-czerwonych barwach miasta i przewoźnika – Miejskich Zakładów Autobusowych. Na razie ustawiona jest konstrukcja. Przewoźnik zapowiada, że jej łącze energetyczne zostanie uruchomione najprawdopodobniej wiosną. Moc ładowarki wyniesie 200 kW, a zapotrzebowanie na energię w tym miejscu w dzień powszedni – 1,7 MWh.
Docelowo, według planów miasta, wszystkie linie przebiegające Krakowskim Przedmieściem i Nowym Światem mają być obsługiwane elektrobusami. W sumie elektryczna rewolucja objąć ma12 linii (102, 105, 111, 116, 128, 175, 178, 180, 222, 503, 518, E-2). Ursynowska ładowarka stanie na pętli Natolin Północny. Będzie potrzebna do zasilania autobusów linii 503, które jeżdżą na Trakt Królewski.
W tej chwili Warszawa eksploatuje dziesięć elektrycznych 12-metrowych Solarisów, a wkrótce flotę wzbogacić ma dziesięć 12-metrowych pojazdów firmy Ursus. MZA zapowiadają też testy pierwszego w Polsce przegubowego autobusów elektrycznych firmy Solaris. Przewoźnik do 2020 r. planuje w sumie zakup 130 elektrobusów.
Foto MZA