Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach cookie klikając tutaj

Więcej biletów kupujemy przez telefon

12-04-2021 12:46 | Autor: ztm.waw.pl
W 2020 roku o prawie 1,6 proc. – w porównaniu z rokiem 2019 – wzrósł udział aplikacji na urządzenia mobilne w sprzedaży biletów Zarządu Transportu Miejskiego.

W 2020 roku pasażerowie Warszawskiego Transportu Publicznego kupili bilety za ponad 601 mln zł, w tym za pomocą aplikacji mobilnych za ponad 36,7 mln zł. Udział w sprzedaży tego sposobu dystrybucji biletów wyniósł 6,11 proc. Rok wcześniej było to 4,52 proc., oznacza to wzrost „popularności” tego kanału dystrybucji o 1,59 proc.

W ubiegłym roku użytkownicy Warszawskiego Transportu Publicznego mieli do dyspozycji siedem aplikacji na urządzenia mobilne. Mogli w nich kupować bilety jednorazowe, czasowe i krótkookresowe. Kupili w nich ponad 10,7 mln sztuk. Największą popularnością cieszyły się: bilety 20-minutowe – ponad 6,6 mln sprzedanych i jednorazowe przesiadkowe – ponad 3,8 mln. Najrzadziej w aplikacjach mobilnych sięgano po bilety: jednorazowe przesiadkowe grupowe – 52 sztuki i weekendowe grupowe – 1 822.

W 2020 roku wzrost sprzedaży biletów – oprócz aplikacji na urządzenia mobilne – odnotowano także w przypadku mobilnych automatów biletowych. Pasażerowie kupili w pojazdach WTP bilety za ponad 116,9 mln zł, a udział w sprzedaży za pomocą tego kanału dystrybucji wyniósł 19,45 proc. W 2019 roku było to odpowiednio – prawie 153 mln zł i 15,38 proc. Wzrost popularności mobilnych automatów biletowych przekroczył więc 4 proc.

W ubiegłym roku pasażerowie mogli korzystać z 817 stacjonarnych automatów biletowych i 2 544 mobilnych, w tym: 1 887 zainstalowanych w autobusach, 579 w tramwajach i 78 w pociągach SKM. Kupiono w nich prawie 33,98 mln szt. biletów za prawie 351,7 mln zł. W biletomatach obu typów sprzedano najwięcej biletów 20-minutowych – prawie 17,6 mln szt. i jednorazowych – prawie 13,9 mln sztuk. Najrzadziej w automatach biletowych wybierano: Bilety Seniora – prawie 13,9 tys. sprzedanych sztuk, weekendowe – prawie 35,7 tys. sztuk i 3-dniowe – 72 tys. sztuk.

Wróć