Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach cookie klikając tutaj

Warszawski Transport Publiczny działa sprawnie

31-03-2020 14:57 | Autor: RK
Na ulice Warszawy nie wyjechały tylko dwie brygady autobusowe i dziewięć tramwajowych. Dzięki rozsądnemu zarządzaniu kadrą kierowców, motorniczych i maszynistów komunikacja miejska działa sprawnie, a do ruchu kierowanych jest maksimum pojazdów. Sytuacja na ulicach jest na bieżąco monitorowana.

– Racjonalne podejmowanie decyzji jest jednym z najważniejszych elementów walki z epidemią. Dlatego też, wykorzystując naszą wiedzę i doświadczenie, staramy się jak najsprawniej zarządzać Warszawskim Transportem Publicznym – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy. – Nasze elastyczne i dostosowywane na bieżąco do sytuacji działania już przynoszą efekty. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu zasobów kadrowych – kierowców, motorniczych i maszynistów – jesteśmy w stanie kierować do ruchu maksimum pojazdów. Dziś, w porannym szczycie, na ulice Warszawy wyjechało 1467 autobusów, 414 tramwajów, a także pełna obsada pociągów metra i Szybkiej Kolei Miejskiej.

Stolica, podobnie jak inne miasta w Polsce, coraz mocniej odczuwa trudności, związane z rosnącą liczbą absencji wśród kierowców, motorniczych i maszynistów. Mimo to na przystankach w stolicy pojawiło się więcej pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego niż w ostatnich dniach. To efekty prowadzenia przez miasto elastycznej polityki, dotyczącej rozkładów jazdy i efektywnego wykorzystania dostępnych pracowników komunikacji miejskiej.

Warszawa dostosowała się również do znowelizowanego rozporządzenia, wprowadzającego na terenie kraju stan epidemii. Zgodnie z jego zapisami od środy, 25 marca, w środkach transportu może jednocześnie podróżować nie więcej osób niż połowa liczby miejsc siedzących. Ograniczenia te sprawiły, że możliwości przewozowe znacząco spadły. Dla przykładu w przegubowym autobusie marki Solaris może podróżować około 20 osób (w zależności od wersji). Podobną liczbę pasażerów może zabrać na pokład ponad 30-metrowy tramwaj typu Swing. Składami metra w zależności od typu może podróżować od 118 (Inspiro) do 148 pasażerów (Metropolis).

Zarząd Transportu Miejskiego prowadzi stałe obserwacje i analizy napełnienia w pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego. Dzięki temu możliwe jest elastyczne reagowanie na potrzeby i wprowadzanie doraźnych korekt w rozkładach jazdy.

Od poniedziałku, 30 marca, weszły w życie również zmiany rozkładów jazdy. Odzwierciedlają one zmiany w ruchu pasażerów. Poranny i popołudniowy szczyt zaczynają się wcześniej niż dotychczas i trwają krócej. Dodatkowo rano, na trasę linii 190 między CH Marki a metrem Ratusz Arsenał, wyjechały kolejne autobusy, dzięki czemu podjeżdżają na przystanki co 5 minut zamiast co 7,5 minuty. O ostatnich zmianach w rozkładach jazdy można przeczytać na stronie um.warszawa.pl.

Wróć