Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach cookie klikając tutaj

Ursynów to nie parking

20-12-2023 22:35 | Autor: Katarzyna Niemyjska (Otwarty Ursynów)
Problem z parkowaniem w naszej dzielnicy istnieje nie od dziś. Z każdym rokiem ten problem tylko się pogłębia. Nasza dzielnica jest traktowana przez kierowców spoza Warszawy, jako duży parking przesiadkowy. Jest to bez wątpienia jedna z przyczyn, bardzo istotna, powodująca trudną sytuację z parkowaniem. Bez wątpienia ma na to wpływ fakt, że Ursynów posiada metro, a jest to naturalnie jeden z najwygodniejszych środków transportu.

Sytuacja znacznie się pogorszyła po zamknięciu popularnego parkingu przy dawnym Tesco na Kabatach. Był on traktowany, jako swoisty parking przesiadkowy. Odczuwają to bez wątpienia mieszkańcy Kabat i wschodniej części Ursynowa, gdyż lokalne miejsca parkingowe są często blokowane przez kierowców, którzy przyjeżdżają z kierunku Konstancin-Jeziorna.

Bez wątpienia jest to problem nie tylko Kabat, ale także całego Ursynowa, bowiem podobna sytuacja jest na Stokłosach, Imielinie, czy na parkingu pod Urzędem Dzielnicy Ursynów. Istniejące parkingi P+R przy Ciszewskiego i przy stacji metra Ursynów nie rozwiązują tego problemu.

Warto zwrócić uwagę, iż plan zagospodarowania przestrzennego dla terenu Kabat z 2008 r. wyznaczył rezerwę na budowę nowego parkingu P+R przy stacji metra Kabaty. Wydawałoby się pozornie, że jest to doskonałe miejsce. Niemniej jednak w odpowiedzi na interpelację radnych Otwartego Ursynowa, ZTM poinformował, że co prawda ten parking znajduje się na liście potencjalnych lokalizacji dla parkingu P+R, jednak plan miejscowy, który obowiązuje w tym miejscu, nakazuje budowę wyłącznie podziemnego parkingu, co znacząco zwiększa koszt potencjalnej inwestycji. Obecnie nie ma zarezerwowanych środków na realizację tego parkingu.

Dodatkowo P+R na Kabatach nie zmniejszy liczby wjeżdżających aut na Ursynów. Jak pokazały pomiary przeprowadzone przez mieszkańców zrzeszonych w stowarzyszeniu Otwarty Ursynów, tylko w ciągu 2 godzin, pomiędzy 7.00 a 9.00 rano na Ursynów ul. Korbońskiego wjechało 1575 samochodów osobowych, nie licząc autobusów, samochodów dostawczych, taxi itp. (badanie przeprowadzone w listopadzie).

Dlatego też wydaje się, że jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest wybudowanie parkingu P+R w okolicy wjazdu z Wilanowa w ul. Korbońskiego. Lokalizacja takiego parkingu została uwzględniona w projekcie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulicy Pałacowej w części wschodniej (B). Ponadto lokalizacja taka, poza obrębem Ursynowa i na granicy dzielnicy Wilanów, wydaje się realizować również potrzeby mieszkańców miejscowości ościennych, chcących korzystać z dobrodziejstw metra.

Na pewno takie rozwiązanie byłoby korzystne dla mieszkańców naszej dzielnicy, bowiem osoby pozostawiające swoje samochody na parkingu przy ul. Korbońskiego, mogłyby szybko dotrzeć autobusem wahadłowym do stacji metra Kabaty, zamiast wjeżdżać do dzielnicy i zajmować lokalne miejsca parkingowe.

Osobiście uważam, że taki parking powinien powstać właśnie na obrzeżach naszej dzielnicy, a jego budowa powinna być współfinansowana przez gminy ościenne, których mieszkańcy w głównej mierze są beneficjentami takiego rozwiązania

Jeśli uważacie, że takie rozwiązanie poprawi sytuację parkingową na Ursynowie, zmniejszy ruch samochodów osobowych i zwiększy bezpieczeństwo na ursynowskich ulicach, to zachęcam do podpisania petycji w tej sprawie. Link do petycji: www.otwartyursynow.pl/petycja.

Wróć