Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Trwa VI edycja Budżetu Obywatelskiego

06-06-2019 18:06 | Autor: red.
Co trzeba wiedzieć przed zgłoszeniem projektu? 

– pomysły można zgłaszać do 10 czerwca 2019

– kwota przeznaczona na ursynowskie projekty to  4 986 682 zł

– kwota przeznaczona na ogólnomiejskie projekty to 24 933 409 zł, limit na projekt 4 986 681,80 zł

– każdy mieszkaniec Warszawy może zgłosić dowolną liczbę pomysłów w wybranych przez siebie dzielnicach

– projekt może złożyć maksymalnie 3 mieszkańców (1 autor główny – osoba do kontaktu i 2 współautorów)

– można zgłosić pomysł dzielnicowy lub ogólnomiejski

– projekt dzielnicowy musi mieć min. 20 podpisów mieszkańców danej dzielnicy

– projekt ogólnomiejski musi mieć min. 40 podpisów mieszkańców Warszawy

– projekty muszą mieścić się w zakresie  zadań własnych m. st. Warszawy  i być zgodne z przyjętymi  strategiami i programami

– należy wskazać lokalizację pomysłu i oszacować koszt realizacji, który w połączeniu z kosztami eksploatacji ponoszonymi w roku jego wykonania i kosztami oznakowania  nie przekroczy 20% puli środków finansowych – limit wartości jednego projektu zgłoszonego na Ursynowie to 997 336,40 zł

– nie można wskazywać wykonawcy ani sposobu jego wyboru

– nie można przewidywać wykorzystania wskazanego przez projektodawcę utworu bez przeniesienia na m. st. Warszawę praw majątkowych lub praw zależnych

– pomysły można zgłaszać tylko na nieruchomościach zlokalizowanych na terenach, do których m. st. Warszawa posiada tytuł prawny (nie mogą to być np. tereny spółdzielni mieszkaniowych)

– na projekty będziemy głosować od 6 do 23 września 2019

– zwycięskie projekty (które poznamy 3 października 2019) będą realizowane w przyszłym roku

– czas realizacji projektu nie może przekroczyć jednego roku – musi być możliwy do wykonania do końca grudnia 2020 r.

– każdy projekt musi spełnić warunek  ogólnodostępności (jedna definicja dla całej Warszawy) czyli:

1. bezpłatne korzystanie z projektu

2. minimalną dostępność projektu 25 godzin tygodniowo pomiędzy godz. 06.00 – 22.00 z uwzględnieniem sobót i niedziel (dot. projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu)

3. wyraźnie wskazane zasady informowania o terminie, sposobie i zasadach rekrutacji, gdy projekt jest skierowany do ograniczonej grupy odbiorców

Oznacza to, że z pomysłu będą mogli korzystać wszyscy. Mogą zostać negatywnie zweryfikowane te projekty, które np. będą skierowane tylko do wąskiej grupy odbiorców lub zlokalizowane na zamkniętym terenie.

Projekty można zgłaszać wypełniając przeznaczone do tego formularze  na dwa sposoby:

-  internetowo  za pośrednictwem  strony www.twojbudzet.um.warszawa.pl
-  papierowo  przy stanowiskach nr 1-5, wcześniej wciskając literkę „B” w Q-matic (system obsługi klienta) w sali obsługi mieszkańców ursynowskiego ratusza (al. KEN 61, metro Imielin) w godz. 08.00 – 16.00 (w poniedziałki do 18.00).

Wróć

Interesuje Cię współpraca?
Napisz do nas! wspolpraca@passa.pl
Copyright 2015 - Wszelkie prawa zastrzeżone
Projekt i wykonanie: MEETMEDIA