Warto zauważyć, iż mieszkańcy Ursynowa chętnie wykorzystują nowoczesne formy komunikacji – z 3924 wniosków aż 2749 zostało złożonych elektronicznie. Urzędnicy na bieżąco przyjmują wnioski – a w ciągu pierwszych tygodni wydano na Ursynowie już prawie 150 decyzji.
„Urząd dobrze przygotował się do wdrażania programu 500+ jeszcze w marcu, i dzięki temu przyjmowanie wniosków odbywa się bez problemów. Dzięki czterem dedykowanym stanowiskom do obsługi programu praktycznie nie ma kolejek. Urzędnicy w przypadku wątpliwości odpowiadają na pytania mieszkańców i pomagają w wypełnianiu dokumentów. Celem naszych działań było i jest maksymalne ułatwienie mieszkańcom dokonania czynności związanych z programem 500+, i jak do tej pory uważam, że ten cel został zrealizowany” – mówi o działaniach urzędu burmistrz Rober Kempa.
„Wnioskodawcy często wypełniają wnioski nie podając pełnych danych w części dotyczącej składu rodziny – najczęściej brak jednego z członków rodziny. Zdarzają się pomyłki dotyczące faktu, czy wnioskodawca ubiega się o świadczenie na pierwsze czy drugie dziecko. Warto także zwrócić uwagę na często pojawiające się we wnioskach przypadki mylenia adresu zameldowania i zamieszkania” – mówi o najczęstszych błędach rzecznik prasowy urzędu Bernadeta Włoch-Nagórny.
Przypominamy, że wszelkie informacje dotyczące wniosku o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego znajdują się na stronach internetowych:
– www.mpips.gov.pl
– www.mazowieckie.pl
– w zakładce 500+
– warszawarodzinna.um.warszawa.pl/program-500-w-warszawie
– www.um.warszawa.pl/aktualnosci/realizacja-programu-rodzina-500-w-warszawie
a także pod nr infolinii Programu „Rodzina 500 plus” 22 695 71 22.