Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

dzisiejsza
pogoda

-2°
-8°

Projekt zwężenia Stryjeńskich dopisano niezgodnie z regulaminem

07-02-2018 20:45 | Autor: Maciej Antosiuk
Sensacyjne doniesienia przyniosła kontrola Budżetu Partycypacyjnego w Dzielnicy Ursynów. Okazało się, że pomysł zwężenia ulicy Stryjeńskich celem stworzenia malowanych pasów rowerowych, który w 2016 roku oprotestowało stowarzyszenie PROJEKT URSYNÓW, został dopisany do listy projektów do głosowania niezgodnie z regulaminem.

Pomysł zakładał zwężenie czołowej arterii komunikacyjnej, jaką jest ul. Stryjeńskich, do jednego pasa ruchu w każdą stroną, celem wymalowania pasów rowerowych takich, jakie możemy obserwować na ul. Cynamonowej, czy Dereniowej. Dwa lata temu mieszkańcy Ursynowa razem ze stowarzyszeniem PROJEKT URSYNÓW sprzeciwili się tej koncepcji i podważyli jej zasadność przed zakończeniem budowy POW. Pod petycją kontestującą ten pomysł zebrano 1600 podpisów, co zadecydowało o ostatecznym nierealizowaniu projektu do czasu zakończenia prac związanych z budową obwodnicy.

Dziś w tej sprawie na jaw wychodzą nowe fakty. Okazało się, że pomysł zwężenia, pomimo dwukrotnej negatywnej weryfikacji przez ZDM, został dopisany na liściie projektów do głosowania po terminie. Miało to miejsce po spotkaniu ówczesnego wiceprezydenta Warszawy Jarosława Jóźwiaka z dzielnicowymi koordynatorami ds. Budżetu Partycypacyjnego. Odbyło się to z niezgodnie z regulaminem, który nie dopuszczał dopisywania projektów, jeśli merytorycznie zostały ocenione jako niemożliwe do zrealizowania.

W efekcie projekt nie był omawiany na spotkaniach konsultacyjnych z mieszkańcami, albowiem został dopisany do listy głosowania po tym jak się one odbyły. Podobnie postąpiono jeszcze z projektem „Ulica Gandhi – nowa aleja Ursynowa” oraz „Przyjazna ul. Puławska przy ul. Żołny”, które również zostały arbitralnie dopisane, pomimo negatywnej opinii ZDM.

W tej sytuacji rodzi się pytanie, czy pomysł zmian na Stryjeńskich, powinien być w ogóle kiedykolwiek realizowany?

Jak widać na przykładach ul. Dereniowej i Cynamonowej, pasy rowerowe nie cieszą się popularnością. W przeprowadzonych w 2017 roku badaniach ruchu rowerowego okazało się, że raptem 36% rowerzystów na tych ulicach wybiera pasy rowerowe. Reszta porusza się po chodnikach. Dodatkowo czekają nas potężne zmiany związane z budową POW. Już teraz zwężona al. KEN ogranicza przepustowość ruchu samochodowego w osi północ-południe. Lada dzień czekać nas ma zamknięcie połączenia ul. Lanciego i Braci Wagów z ul. Płaskowickiej. Ponadto ul. Płaskowickiej ma zostać na całej długości zwężona do jednego pasa ruchu. Wszystko to sprawia, że sytuacja kierowców staje się coraz bardziej uciążliwa.

Z tych powodów jako PROJEKT URSYNÓW stoimy na stanowisku, że powinno się budować wydzielone drogi dla rowerów, zamiast malowania irracjonalnych pasów rowerowych, które w naszej dzielnicy się nie przyjęły. Co będzie w przyszłości? Czas pokaże, ale to od aktywności i głosu wszystkich mieszkańców zależeć będzie, w którą stronę zmierzać będzie Ursynów.

Wróć

Inne artykuły

Znalezisko podczas prac budowlanych Realizowana przez Urząd Dzielnicy Ursynów modernizacja najstarszej szkoły na Ursynowie - dawnej „Tysiąclatki”, a dzisiejszej SP nr 100 przy ul. Tanecznej, stanowi największą oświatową inwestycję samorządową na Zielonym Ursynowie. Właśnie rozpoczęto kolejny etap modernizacji - budowę części sportowej szkoły.
Na Pięciolinii 2 wszystko idzie jak z nut Po 40 latach zamieszkiwania w jednym z pierwszych budynków Wysokiego Ursynowa Komitet Domowy załatwił wszystko, co tylko było do załatwienia.
Nowy plac zabaw w Powsinie Park Kultury w Powsinie jest sukcesywnie rewitalizowany. Po modernizacji kortów tenisowych i kompleksowym wyposażeniu parku w elementy małej architektury nadszedł czas na odnowę placu zabaw.
Czy aleja KEN stanie na czerwonym? To już pewne. Zarząd Dróg Miejskich planuje do końca 2018 roku postawić sygnalizację świetlną na każdym przejściu alei KEN. Teoretycznie, na całej długości głównej arterii Ursynowa ma stać się bezpieczniej. Jednak czy pomyślano o konsekwencjach komunikacyjnych tej decyzji?