Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach cookie klikając tutaj

POW tak, ale tylko z filtrami

20-01-2018 01:48 | Autor: red.
Warszawski samorząd chce, aby powietrze wyrzucane z tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy na Ursynowie było oczyszczane. O taką zmianę decyzji wojewody mazowieckiego władze miasta apelują do ministra infrastruktury.

Chodzi o odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy (czyli drogi ekspresowej S2) na odcinku od ul. Puławskiej do ul. Przyczółkowej. Droga przetnie Ursynów 2,3 km tunelem – pod powierzchnię ziemi jezdnia będzie wchodzić między ul. Gandhi a Pileckiego, a wychodzić na skarpie, za ul. Nowoursynowską. Wojewoda mazowiecki wydał zgodę na jej budowę bez filtrów oczyszczających powietrze usuwane z tunelu, czego domagali się mieszkańcy Ursynowa.

W piątek prezydent Warszawy złożył odwołanie od decyzji wojewody mazowieckiego zezwalającej na budowę przez Generalna Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy. Odwołanie trafi do ministra infrastruktury. „Wnoszę o zmianę decyzji Wojewody Mazowieckiego nr 521/II/2017 z 28 grudnia 2017 r., poprzez zamieszczenie w niej wymogu montażu przez inwestora urządzeń ochrony powietrza w wentylatorniach systemu wentylacji tunelu” czytamy w oficjalnym odwołaniu.

– Nie jesteśmy przeciwnikami budowy POW, to ważna trasa dla układu komunikacyjnego Warszawy, która znacznie usprawni transport w południowej części miasta – mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta Warszawy. – Ale najważniejszym naszym postulatem podczas jej realizacji jest ochrona mieszkańców przez negatywnymi skutkami funkcjonowanie tej trasy, w tym przez zanieczyszczeniem powietrza.

Decyzja pomija obowiązujące akty prawa miejscowego, jakimi są programy ochrony środowiska. Wojewoda nie uwzględnił także interesu społecznego w zakresie ochrony środowiska i nie rozpatrzył wszystkich argumentów miasta.

– Wojewoda nie uwzględnił naszych uwag zgłaszanych w procedurze wydawania decyzji, nasze argumenty zostały zignorowane – dodaje Michał Olszewski. – Tymczasem transport samochodowy jest największym źródłem zanieczyszczeń w mieście w postaci dwutlenku azotu i pyłu zawieszonego PM10, dlatego uważamy że filtry są niezbędne.

Odwołanie nie wstrzymuje budowy obwodnicy. Prace trwają na wszystkich odcinkach trasy – od ul. Puławskiej do węzła Lubelska przy drodze S17 poza granicami Warszawy.

Chodzi o odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy (czyli drogi ekspresowej S2) na odcinku od ul. Puławskiej do ul. Przyczółkowej. Droga przetnie Ursynów 2,3 km tunelem – pod powierzchnię ziemi jezdnia będzie wchodzić między ul. Gandhi a Pileckiego, a wychodzić na skarpie, za ul. Nowoursynowską. Wojewoda mazowiecki wydał zgodę na jej budowę bez filtrów oczyszczających powietrze usuwane z tunelu, czego domagali się mieszkańcy Ursynowa.

W piątek prezydent Warszawy złożył odwołanie od decyzji wojewody mazowieckiego zezwalającej na budowę przez Generalna Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy. Odwołanie trafi do ministra infrastruktury. „Wnoszę o zmianę decyzji Wojewody Mazowieckiego nr 521/II/2017 z 28 grudnia 2017 r., poprzez zamieszczenie w niej wymogu montażu przez inwestora urządzeń ochrony powietrza w wentylatorniach systemu wentylacji tunelu” czytamy w oficjalnym odwołaniu.

– Nie jesteśmy przeciwnikami budowy POW, to ważna trasa dla układu komunikacyjnego Warszawy, która znacznie usprawni transport w południowej części miasta – mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta Warszawy. – Ale najważniejszym naszym postulatem podczas jej realizacji jest ochrona mieszkańców przez negatywnymi skutkami funkcjonowanie tej trasy, w tym przez zanieczyszczeniem powietrza.

Decyzja pomija obowiązujące akty prawa miejscowego, jakimi są programy ochrony środowiska. Wojewoda nie uwzględnił także interesu społecznego w zakresie ochrony środowiska i nie rozpatrzył wszystkich argumentów miasta.

– Wojewoda nie uwzględnił naszych uwag zgłaszanych w procedurze wydawania decyzji, nasze argumenty zostały zignorowane – dodaje Michał Olszewski. – Tymczasem transport samochodowy jest największym źródłem zanieczyszczeń w mieście w postaci dwutlenku azotu i pyłu zawieszonego PM10, dlatego uważamy że filtry są niezbędne.

Odwołanie nie wstrzymuje budowy obwodnicy. Prace trwają na wszystkich odcinkach trasy – od ul. Puławskiej do węzła Lubelska przy drodze S17 poza granicami Warszawy.

Wróć