Zdaniem Otwartego Ursynowa, taki parking powinien powstać na obrzeżu Warszawy, aby zmniejszyć liczbę samochodów wjeżdżających na Ursynów. Sytuacja, w której osiedlowe parkingi, zlokalizowane przy stacjach metra, przede wszystkim na Kabatach, Natolinie, Imielinie i Na Skraju, zajmowane są przez wjeżdżające na Ursynów samochody, jest nie do zaakceptowania.
- Kabaty to nie parking. Jako mieszkanka Kabat oczekuję od władz m. st. Warszawy, że dostrzegą problem, który występuje na Kabatach. Lokalne parkingi są zajmowane przez samochody z sąsiednich gmin. Wybudowanie na obrzeżach Warszawy P+R na pewno przyczyniłoby się do polepszenia sytuacji parkingowej na południu naszej dzielnicy – podkreśla Goretta Szymańska, działaczka stowarzyszenia Otwarty Ursynów.
Zebrane pod petycją głosy poparcia zostaną przekazane do Prezydenta m. st. Warszawy, radnych m. st. Warszawy, Komisji Komisja Ładu Przestrzennego w Radzie m. st Warszawy, Komisji Infrastruktury i Inwestycji w Radzie m.st. Warszawy.
Lokalizacja postulowanego parkingu została uwzględniona w projekcie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulicy Pałacowej w części wschodniej B, a radni Otwartego Ursynowa Piotr Skubiszewski i Paweł Lenarczyk - składali w tej sprawie wcześniej interpelacje.
– Ubolewam, że przed i po otwarciu ul. Korbońskiego i ul. Rosnowskiego władze m. st. Warszawy nie zajęły się tematem P+R. Oczywiste było i jest, że otwarcie tej drogi spowoduje, że na Ursynów od południa wjeżdzie większa liczba samochodów. Uważam, że parking P+R polepszyłby sytuację parkingową na Kabatach – wskazuje Cezary Holdenmajer członek zarządu Otwartego Ursynowa.
Stowarzyszenie Otwarty Ursynów oczekuje od władz m.st. Warszawy, że dostrzegą one ten problem i podejmą odpowiednie, zdecydowane działania, aby rozwiązać go rozwiązać.
Link do petycji: https://www.petycjeonline.com/parkandride.