Proponowane wcześniej rozwiązania komunikacyjne były niemożliwe do zaakceptowania przez mieszkańców spokojnego dotychczas osiedla. Budowa dojazdów od ul. Stryjeńskich do żłobka zmieniłaby spokojne dotychczas osiedle – nie tylko w godzinach szczytu komunikacyjnego – w ruchliwą jezdnię, wypełnioną samochodami dowożącymi i odwożącymi dzieci oraz samochodami służb miejskich i dostawczych, obsługującymi żłobek. Dotychczasowy ciąg pieszo - jezdny pomiędzy budynkami Kazury 6 i Kazury 8 stałby się ruchliwą ulicą, niebezpieczną dla osób chcących pieszo dostać się w głąb osiedla.
Propozycje mieszkańców co do ograniczenia ruchu tranzytowego przez osiedle poprzez wprowadzenie strefy zamieszkania i szlabanów na kartę były nieakceptowalne dla Spółdzielni, która jednak w zamian zaproponowała modyfikację organizacji ruchu. Poprawę bezpieczeństwa spowodowałoby wprowadzenie w newralgicznych punktach osiedla ruchu jednokierunkowego, a w środku osiedla całkowite wyłączenie ruchu, oraz umieszczenie progów i znaków ograniczenia prędkości. Ze zmianami planu budowy żłobka nie zgadzał się burmistrz, wskazując na zagrożenie znacznym opóźnieniem realizacji inwestycji. W tej nieco patowej sytuacji ustalono, że problemem dojazdu do żłobka zajmie się grupa robocza składająca się z przedstawicieli dzielnicy, spółdzielni i mieszkańców.
Jednakże ostatnie posiedzenie Komisji Inwestycji Komunalnych i Transportu ukazało wyraziście światełko w tunelu przeciwstawnych oczekiwań. Uczestniczący w posiedzeniu burmistrz Robert Kempa zaproponował Komisji rozwiązanie kompromisowe.
– Aby nie opóźniać realizacji inwestycji, z przetargu zostanie wyłączona przebudowa dojazdu pomiędzy budynkami Kazury 6 i Kazury 8 oraz miejsc parkingowych z wyjątkiem 6 niezbędnych dla obsługi żłobka. I dla takich rozwiązań proszę o akceptację – postulował burmistrz Robert Kempa. – Natomiast dodatkowe kwestie traktujemy jako wstęp do dyskusji ze Spółdzielnią oraz Biurem Polityki Mobilności, dotyczącej dodatkowego alternatywnego dojazdu. Mamy na to czas do jesieni tego roku – dodał burmistrz.
Głosy mieszkańców osiedla, którzy włączyli się do dyskusji, wykazały wiele różnych spojrzeń i wręcz sprzecznych oczekiwań, ale również wątpliwości, dotyczących żłobka i jego otoczenia. – Kto podjął decyzję o zwiększeniu liczby miejsc w żłobku? Pierwotnie przewidywano ok. 75 miejsc, w tej chwili planuje się blisko 150. A przecież powierzchnia obiektu i otaczająca infrastruktura nie uległa powiększeniu, choć zwiększy się liczba samochodów osobowych przewożących dzieci i dostawczych, obsługujących żłobek. To wszystko może pogorszyć jakość życia wszystkich mieszkańców w okolicy – alarmowała zaniepokojona mieszkanka osiedla.
– Pokażcie nam ten projekt, dajcie nam czas, żeby choć raz spojrzał na niego ekspert! – postulowała pani Ania z enklawy Kazury. Część wypowiadających się osób eksponowała raczej swoją osobistą wygodę, proponując jedynie zablokowanie tranzytu, ale zachowanie możliwości wjazdu na teren osiedla i parkowania w pobliżu domów mieszkańców. Napiętą atmosferę łagodził Andrzej Grad, członek zarządu SM Wyżyny.
– W czwartek w NOK odbędzie się spotkanie informacyjne dla mieszkańców. W tej chwili rozważamy dwa projekty zahamowania tranzytu, które przedstawimy. Natomiast wydaje mi się, że pomysł, by na razie wstrzymać i odłożyć na później problemy komunikacyjne, jest bardzo dobry, bo to pozwali wypracować rozwiązanie satysfakcjonujące większość – stwierdził Andrzej Grad. Dalsza dyskusja mieszkańców nie wniosła w zasadzie nic nowego, bowiem w praktyce zostały tylko wyeksponowane wcześniejsze stanowiska dotyczące wątpliwości.
Podsumowując posiedzenie przewodniczący Komisji stwierdził: – Gdyby nie głosy z Państwa strony, na pewno nasza świadomość byłaby ograniczona. Można zrobić krok do tyłu, można do przodu, ale w taki sposób, żeby wszystkie strony były zadowolone. Przeprowadzone następnie głosowanie nad przedstawioną wyżej propozycją burmistrza zaowocowało jednogłośnym jej przyjęciem przez obecnych radnych.
Następny etap szukania konsensusu odbędzie się w NOK podczas najbliższego spotkania mieszkańców enklawy Kazury z władzami SM Wyżyny, poświęconemu m. in. dyskusji nad wariantami rozwiązań komunikacyjnych wewnątrz osiedla. Natomiast na forum dzielnicy temat podejmie zespół powołany spośród przedstawicieli zarządu i radnych dzielnicy, ekspertów oraz przedstawicieli Spółdzielni i mieszkańców. Czekamy zatem na kolejne światełka w tunelu.