Przegląd rozpoczął się pokazem pięknego amerykańsko-japońskiego dokumentu Stephena Namury Schible’a „Ryuichi Sakamoto: Coda”, w którym obraz i dźwięk zaprosiły nas do muzycznego świata sławnego kompozytora muzyki filmowej i operowej.
W sobotę ze świetnym przyjęciem spotkały się filmy polskie: „Miłość bezwarunkowa” Rafała Łysaka, „Siostry” Michała Hytrosia i „Universam Grochów” Tomasza Knittla. W pierwszym reżyser opowiada o relacji z własną babcią, nie akceptującą homoseksualizmu wnuka, ale szczerze go kochającą. W drugim kamera (piękne zdjęcia Janusza Szymańskiego) przygląda się bytowaniu zakonnic z najstarszego polskiego klasztoru sióstr benedyktynek. Trzeci przypomniał historię kultowego warszawskiego domu handlowego Universam.
Łysak i Szymański, twórcy bardzo młodzi, usłyszeli w Domu Sztuki wiele ciepłych słów pod adresem „Miłości bezwarunkowej” i „Sióstr”, chwalonych – podobnie jak „Universam Grochów” – za lekkość i humor, choć filmy te poruszają w zasadzie tematy poważne.
W niedzielę nie mniejsza porcja komplementów spłynęła na kolejną młodą osobę – Martę Prus, reżyserkę obsypanego w Krakowie nagrodami, rewelacyjnego dokumentu „Over the Limit”. Bohaterką filmu, który ogląda się jak najlepszy film fabularny, jest rosyjska gimnastyczka, mistrzyni olimpijska Margarita Mamun, poddana presji dwóch trenerek.
Na dokładkę była zabawna animacja francuska „Popraw włosy, Oliver”, w reżyserii Amelie Merca, mówiąca o tym, do czego może prowadzić chęć usunięcia łysiny za wszelką cenę.
Przegląd „Z Krakowa na Ursynów” – sfinansowany ze środków Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy, zorganizowany wspólnie ze Studiem Filmowym Kalejdoskop (partner przeglądu: Stowarzyszenie Filmowców Polskich) – zakończył działalność Kina Dokumentu w Domu Sztuki w Roku Kulturalnym 2017/2018.