Wszystko po to, aby jak najlepiej przygotować się do przyszłych prac. Zwykłe sfrezowanie wierzchniej warstwy asfaltu i ułożenie nowej w wielu przypadkach jest niewystarczające – jezdnia szybko zacznie się kruszyć i remont będzie trzeba powtarzać za kilka lat. Aby tego uniknąć, niezbędna jest analiza stanu nawierzchni i dostosowanie do niej odpowiedniej technologii remontu.
Wykonawca wybrany w przetargu będzie musiał przeanalizować stan nawierzchni wskazanych ulic i określić wszystkie występujące uszkodzenia. W tym celu wykona m. in. pomiary ugięć oraz badanie sztywności warstw nawierzchni i podłoża. Wykonane odwierty testowe pozwolą na poznanie przekroju poprzecznego jezdni, w tym określenie nośności podłoża i stanu podbudowy.
To wszystko pozwoli na określenie najlepszej technologii przeprowadzenia remontu, która pozwoli na przedłużenie trwałości każdej drogi o średnio minimum 8-10 lat. Prace remontowe mają być prowadzone na zasadach weekendowego frezowania (z ew. wydłużeniem w przypadku konieczności rozszerzenia zakresu). Remonty nie mają więc obejmować wykonania pełnej przebudowy ulic, która wiązałaby się z koniecznością wykonania dokumentacji projektowej i zamknięcia ruchu na co najmniej kilka miesięcy.
Zadanie – opracowanie technologii naprawy i wzmocnienia nawierzchni podzielono na dwa etapy. Na ukończenie pierwszego wykonawca będzie miał 35 dni od dnia podpisania umowy, z kolei na drugi etap (zakładający także wykonanie badań ruchu i określenie wymaganej kategorii ruchu) 140 dni od dnia podpisania umowy.
Na Ursynowie planowany jest remont:
ul. Kłobuckiej (odcinek Bokserska – Wyczółki) oraz Zatorze (odcinek Wyczółki – Osmańska)
ul. Roentgena (odcinek Pileckiego – Płaskowickiej)
Realizacja zaplanowanych remontów przewidziana jest na 2017 rok.
Foto: ZDM