Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach cookie klikając tutaj

Mnóstwo postulatów od mieszkańców w sprawie Indiry Gandhi

09-09-2015 21:00 | Autor: Agnieszka Pająk-Czech
Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych przedstawił mieszkańcom Ursynowa projekt przedłużenia i rozbudowy ulicy Gandhi. Na spotkaniu w Urzędzie Dzielnicy pojawiło się wielu mieszkańców zainteresowanych tematem, którzy do projektu zgłosili mnóstwo uwag i postulatów.

Cały projekt zakłada rozbudowę ulicy Gandhi od Pileckiego do Płaskowickiej. Jednak Zakład Miejskich Inwestycji Drogowych przebuduje ulicę tylko na odcinku od Pileckiego do Alternatywy/Pustułeczki. Dalsza część będzie budowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Konkretów co do inwestycji GDDKiA jeszcze nie znamy. Za to ZMID przedstawił już swoje plany. Te zakładają rozbudowę ulicy, która ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Przy ulicach Gandhi i Polskie Drogi powstać ma rondo turbinowe. Plan zakłada przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z Pileckiego, przy rondzie i na wysokości terenu zielonego obok bloku Alternatywy 6. Przy ulicach Alternatywy i Pustułeczki przewidywana jest budowa skrzyżowania, ale bez możliwości lewoskrętów ze względu na bliskość ulicy Płaskowickiej. Przy jezdniach mają powstać zatoki autobusowe.

Wzdłuż ulicy – zarówno po lewej jak i prawej stronie utworzone zostaną chodniki i ścieżki rowerowe, a także 90 ogólnodostępnych miejsc parkingowych ukośnych. Przy wyjeździe na ulicę Pileckiego powstaną dwa pasy do skrętu w lewo, jeden do jazdy na wprost i jeden do jazdy na wprost i skrętu w prawo. Sama nawierzchnia jezdni ma być „cicha”. To tyle jeżeli chodzi o plany ZMID. Co na te propozycje mieszkańcy?

Przede wszystkim uważają, że ulica powinna mieć tylko po jednym pasie w każdą stronę, ale zgodzili się z wyjaśnieniami projektanta, który uzasadnił dwujezdniowe ulice tym, że Gandhi w razie awarii w tunelu POW będzie musiała przejąć część ruchu. Mieszkańcy zaproponowali także, aby przystanki autobusowe nie były w zatokach, tylko na prawym pasie jezdni co uspokoi ruch samochodowy. Ponadto zaproponowali, aby zadbać o bezpieczeństwo pieszych – wysepki zwalniające przed przejściami – bo na drodze będzie obowiązywała prędkość 50km/h w dzień, 60 km/h w nocy. Proponowali również przeniesienie przejścia dla pieszych, które zaplanowano przy ul. Alternatywy 6.

Przedstawiciele ZMID i projektant, przyjęli wszystkie uwagi mieszkańców. Jednak nie jest powiedziane, że wszystkie sugestie zostaną wprowadzone do projektu. Wszystko zależy od przepisów – urzędnicy muszą sprawdzić czy można wprowadzić proponowane przez mieszkańców zmiany. Sama budowa ulicy Indiry Gandhi od Pileckiego do Alternatywy/ Pustułeczki ma się rozpocząć wiosną przyszłego roku. Zakończenie planowane jest na rok 2016.

Wróć