Dokładnie 444 osoby aplikowały na stanowisko maszynisty w warszawskim Metrze. Po sprawdzeniu wszystkich formalności – wymaganych w tak odpowiedzialnym zawodzie – oraz przejściu kolejnych szczebli rekrutacji, kandydaci biorą obecnie udział w kilkumiesięcznym kursie.
Najpierw, przez dwa miesiące, kursanci uczestniczyli w zajęciach teoretycznych. Obejmowały one m.in. budowę taboru, zasady ruchu oraz sygnalizacji świetlnej, a także instrukcję dla maszynistów. Kandydaci musieli oczywiście zapoznać się ze wszystkimi typami pociągów warszawskiego metra, w tym najnowszym – Skodą Varsovią.
Po teorii przyszedł czas na zajęcia praktyczne. Przez następne miesiące będą odbywać się wstępne jazdy szkoleniowe na torze prób, a także ćwiczenia wjazdu i wyjazdu z elektrowozowni oraz manewry na terenie Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty.
Adepci ćwiczą również jazdę w tunelach metra – w dziennym ruchu pasażerskim – pod nadzorem doświadczonych maszynistów. Na koniec szkolenia przyszłych maszynistów czekają egzaminy – teoretyczny i praktyczny. Osoby, które je zdadzą, otrzymają świadectwo kwalifikacyjne na stanowisko prowadzącego pojazd kolejowy metra.
Wśród osób, które przeszły tegoroczną rekrutację jest 11 mężczyzn i jedna kobieta. Warto zaznaczyć, że w warszawskim Metrze na stanowisku maszynistek pracują już dwie panie. Rozmowę z jedną z nich o rekrutacji i samej pracy można obejrzeć na kanale YouTube warszawskiego Metra.