Choć powyższy wstęp może sugerować, że mamy do czynienia z obrazami realistycznymi, jest to malarstwo współczesne o wyrazistym, indywidualnym podejściu do tematu. Autorka przekształca rzeczywistość, upraszczając ją w sobie właściwy sposób i sprowadzając do zgeometryzowanych, płaskich form, znaków, czy też piktogramów. Nabierają one dodatkowej ekspresji dzięki zdecydowanym kontrastom i barwom. Chociaż dla niektórych odbiorców zaskoczeniem może być fakt, że czernie oraz szarości w obrazie to także kolor. Na ich tle silniej działają jaskrawe czerwienie, żółcie, zielenie, błękity i biele.
Joanna Mrozowska ukończyła studia na Wydziale Malarstwa w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych w pracowni prof. M. Czapli. Za dyplom z malarstwa zatytułowany „Miasto” otrzymała (w 2004 r.) „Nagrodę Dyplom” ufundowaną przez wojewodę mazowieckiego z inicjatywy prof. Józefa Szajny i Galerii Studio – za „Poszukiwanie nowych form wypowiedzi artystycznej”. Dopełnieniem dyplomu był aneks w pracowni technik i technologii malarstwa ściennego pod kierunkiem prof. Edwarda Tarkowskiego przedstawiający „Przemienienie Pańskie”, wykonany w technice mozaiki, (ołtarz dolnego kościoła M.B. Wspomożycielki Wiernych), który był realizacją wspólną.
Artystka współtworzy „Pracownię 23” na warszawskiej Pradze. Działa w grupie artystycznej „Osobno”, grupie „Hoovera”. Aktywnie uczestniczy w życiu warszawskiego środowiska plastycznego. Od 2015 r. pełni funkcję wiceprezesa do spraw artystycznych w ZPAP Oddziału Warszawskiego.
Ma na swoim koncie spory dorobek artystyczny, a nawet studia doktoranckie w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Bierze udział w wystawach środowiska warszawskiego, w konkursach. Prezentuje też prace indywidualnie.
Wystawie towarzyszy katalog sfinansowany ze Środków Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy.