Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach cookie klikając tutaj

Jaśniej i bezpieczniej na Stryjeńskich

18-11-2020 20:24 | Autor: ztm.waw.pl
Dobiega końca realizacja programu „SOWA - oświetlenie zewnętrzne”. Ursynowska ul. Stryjeńskich jest pierwszą, na której zakończono wymianę opraw oświetleniowych na ledowe w ramach tego projektu. Wymieniono też 63 latarnie i postawiono cztery nowe w rejonie dwóch przejść dla pieszych.

Zadanie programu „SOWA – oświetlenie zewnętrzne” to wymiana oświetlenia w miejscach, gdzie jest ono niedopasowane do najnowszych norm jakości i bezpieczeństwa. Do poprawy w tym roku wytypowano 13 takich lokalizacji, w których wymiana latarni i lamp była szczególnie oczekiwana przez mieszkańców – 11 ulic i dwa węzły drogowe.

Pierwszą, na której rozpoczęły i zakończyły się prace, była ul. Stryjeńskich. To jedna z ważniejszych arterii na Ursynowie, bo przebiegając przez Natolin łączy zachodnią część kabat z Imielinem. Znajduje się przy niej duża liczba bloków, dlatego pełni wiele funkcji – m.in. rozprowadza ruch międzyosiedlowy i lokalny. Codziennie porusza się tu mnóstwo pieszych. Poprawa bezpieczeństwa ich oraz kierowców była tu niezwykle ważna.

Prace, o czym wcześniej informowaliśmy, ruszyły jeszcze pod koniec lipca. Na początku wiązały się z układaniem w ziemi okablowania. Następnie przystąpiono do wymiany słupów oświetleniowych. Wymieniono 63 latarnie, które zastąpiły stare, będące w najgorszym stanie technicznym. Dzięki temu zmniejszyło się ryzyko wystąpienia awarii.

Przede wszystkim jednak zmniejszeniu uległ pobór energii elektrycznej, bo na słupach zawisło 149 nowych, ledowych opraw. Zastąpiły one 117 opraw sodowych. To sprawi, że roczne zużycie energii elektrycznej, które przed modernizacją wynosiło ok. 92,71 MWh, powinno spaść do ok. 33,99 MWh. Przy okazji wymieniono też dwie szafy sterujące oświetleniem.

Większa liczba opraw wynika z doświetlenia chodników na części ulicy, gdzie wstawiono latarnie z podwójnymi wysięgnikami. Tym samym poprawiono również bezpieczeństwo pieszych. Przy dwóch przejściach, które nie są wyposażone w sygnalizację, postawiono cztery dodatkowe słupy oświetleniowe. Dzięki temu przechodzący przez ulicę po zmroku stali się bardziej widoczni dla nadjeżdżających kierowców.

Wróć