Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach cookie klikając tutaj

Finał ważnych inwestycji coraz bliżej

06-09-2017 22:23 | Autor: Maciej Petruczenko
Mówi burmistrz Ursynowa Robert Kempa.

PASSA: Trwają pierwsze prace związane z budową tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy, a na jakim etapie są przygotowania do budowy parku z promenadą i urządzeniami sportowymi nad tunelem?

ROBERT KEMPA: Wedle naszych wyliczeń koszt realizacji projektu opracowanego przez zespół pod kierownictwem Katarzyny Łowickiej w pracowni Proinwestycja to będzie 51 mln złotych. W latach 2018-2019 chcemy przygotować projekt budowlany i do końca 2019 uzyskać pozwolenie na budowę. Jak wiadomo, sama budowa tunelu ma być zakończona w 2020, ale zawsze trzeba się liczyć z opóźnieniami, dlatego pilnujemy, żeby odpowiednie zezwolenia nie zostały wydane zbyt wcześnie, bo ich ważność wynosi tylko trzy lata i w razie czego trzeba byłoby ponownie się o nie starać. I na przykład w związku z koniecznymi zmianami koncepcji ursynowskiego Domu Kultury trzeba było wydać dodatkowo na aktualizację zezwoleń pół miliona złotych. Takich kosztów w związku z budową parku nad tunelem lepiej więc z góry uniknąć.

Obecnie zgłosiliśmy do budżetu miasta zapotrzebowanie na pierwsze 10 mln złotych potrzebnych na parkową inwestycję, przy czym należy pamiętać, że jej realizowaniem nie będzie się zajmować dzielnica, tylko Zarząd Zieleni Miasta. Wspomniana kwota 10 mln złotych jest wprawdzie wpisana w budżecie na lata 2023-2024, ale jest to jedynie zabieg finansowy i nie będzie problemu z jej przesunięciem na wcześniejszy termin. Dlatego odpowiednią umowę z Główną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad chcemy podpisać możliwie jak najszybciej – mam nadzieję, że najpóźniej wiosną 2018 roku. 

Domyślam się, że wobec koncepcji parku budująca tunel firma Astaldi nie będzie już zobowiązana do odtworzenia tego, co rozkopała w związku z budową...

Otóż to. W zamian chcielibyśmy, aby Astaldi wykonało pierwsze elementy przyszłego parku – na przykład nasypy ziemne czy ciągi komunikacyjne. Wartość tych prac szacujemy na ok. 4 mln złotych.

Tunel obwodnicy i jego nadbudowa to osobny temat, mówi się jednak, że miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego na Ursynowie jakoś się opóźniają...

Jest wprost przeciwnie, bo właśnie wykładany jest plan dotyczący Północnych Stokłosów. Przyspieszenia wymaga tylko procedowanie związane z drugą nitką ulicy Płaskowickiej.

A jak się toczą prace wokół dwupasmowego połączenia Ursynowa z Wilanowem ulicami Rosnowskiego/Korbońskiego?

Jest szansa, że Falbruk zakończy prace po stronie ursynowskiej we wrześniu i w październiku to połączenie może zostać uruchomione, ale przy założeniu, że skrzyżowanie Relaksowa/Wąwozowa nie będzie jeszcze przebudowane. Kilka dni temu otworzyliśmy koperty oferentów gotowych do wykonania tej inwestycji i okazało się, że zgłosił się tylko Falbruk, który wycenia swoje prace o 550 tys. złotych drożej niż to przewidywaliśmy. Jesteśmy jednak gotowi zaakceptować jego wycenę, bo zależy nam na jak najszybszym ukończeniu całego przejazdu z Ursynowa do Wilanowa, który odciąży wreszcie używany dotychczas przesmyk Rzekotki, Podgrzybków, Gąsek. Cała inwestycja, łącznie z przebudową Relaksowej, powinna zakończyć się w grudniu. Natomiast drugi etap prac, obejmujący swoim zakresem ulicę Rosoła pomiędzy Wąwozową a Jeżewskiego, chcemy zrealizować wiosną 2018 roku.

Na koniec więc zapytam: a co z drugim przejazdem z Ursynowa do Wilanowa ulicą Ciszewskiego?

Mogę w tej chwili powiedzieć bez podawania szczegółów, że nastąpił istotny przełom. Po uzyskaniu decyzji środowiskowej realizacja tej inwestycji będzie mogła nareszcie ruszyć pełną parą, co z pewnością ucieszy mieszkańców obu dzielnic.

Wróć