Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

dzisiejsza
pogoda

13°
4°

Ekrany potrzebne na Dolince i Puławskiej

08-08-2018 23:48 | Autor: Bartosz Zawadzki
„Szumne” jest życie wielu mieszkańców Ursynowa Północnego. Nie chodzi tu jednak o wystawny styl życia, a o hałas występujący w sąsiedztwie ulicy Puławskiej i Doliny Służewieckiej. Czy mieszkańcom uda się w końcu wywalczyć ekrany akustyczne?

Przypadki tych ulic to dwa niechlubne wyjątki na mapie Ursynowa, gdzie natężenie odgłosów dobiegających z ulicy zdecydowanie odbiega od normy i jest większe, niż w pozostałych częściach naszej dzielnicy. Ciężko się temu dziwić – to tamtędy odbywa się aktualnie ruch tranzytowy. Nie bez znaczenia dla wywoływanego hałasu pozostaje faktyczna prędkość, jaką osiągają na nich pojazdy, ponieważ często jest ona wyższa niż dopuszczalna. Jednocześnie ruch na tych ulicach jest wyjątkowo duży. Wedle statystyk Zarządu Dróg Miejskich z 2017 roku, Doliną Służewiecką porusza się ponad 83  000 aut na dobę, a Puławską – prawie 54  000.

Mieszkańcy już nie raz upominali się o swoje prawa do spokojnego życia, apelując do władz miasta o budowę ekranów akustycznych wobec rosnącego ruchu. Miały one przynieść ulgę po latach w towarzystwie warkotu silników, świstu przecinanego powietrza i stukotu kół. Niestety bezskutecznie. Żadna inicjatywa nie przyniosła nigdy zamierzonego efektu. W mojej ocenie należy zabiegać o montaż ekranów akustycznych, ponieważ działania mające na celu obniżenie poziomu hałasu potrzebne są już teraz – mówi Piotr Antosiuk ze stowarzyszenia PROJEKT URSYNÓW.

Miasto tłumaczy się, że należy poczekać jeszcze parę lat na dokończenie Południowej Obwodnicy Warszawy (POW), która ma powstać na Ursynowie. W swym założeniu odciąży pozostałe drogi w mieście. O ile brzmi to racjonalnie, nie musi tak stać się w praktyce - do dróg ekspresowych czy autostrad też trzeba dojechać. Na Dolinie Służewieckiej i Puławskiej znajdą się zatem samochody dopiero zmierzające na tę trasę lub zjeżdżające z niej. Wobec faktu, że na Ursynowie ma powstać w najbliższych latach wiele inwestycji handlowych, kierowcy zostaną dodatkowo zachęceni do przyjechania właśnie tutaj. Przypomnijmy również, że do ukończenia budowy całej obwodnicy dzieli nas jeszcze wiele lat. Do tego czasu całkowity ruch w Warszawie wzrośnie, a skutki oddania jej do użytku dla lokalnych ulic ciężko jest przewidzieć.

Jestem ciekaw Państwa zdania na ten temat. Być może ktoś z Państwa dysponuje też wiedzą, która dotyczy podejmowanych wcześniej działań na rzecz montażu ekranów. Zachęcam do kontaktu mieszkańców tych osiedli Ursynowa Północnego, które dotknięte są problemem. Wiadomości proszę kierować na adres email b.zawadzki@projektursynow.org.

Wróć

Inne artykuły

Ogrody Wiedzy Rafała Trzaskowskiego Kolejny ursynowski briefing Rafała Trzaskowskiego, jak poprzednie w Parku Przy Bażantarni, odbył się w czwartkowe południe 18 października. Był piękny, ciepły i słoneczny dzień, więc nic dziwnego, że w parku było mnóstwo mamuś, babć i dziadków z maluszkami i starszymi dziećmi. I zarazem wymarzona sceneria, by opowiedzieć o koncepcji Ogrodów Wiedzy - Nauce Przez Zabawę.
Ciszewskiego-bis coraz bliżej Redakcji „Passy” udało się dotrzeć do wizualizacji kolejnego połączenia drogowego dzielnic Ursynów i Wilanów na przedłużeniu ulicy Ciszewskiego. Dzielnica Wilanów wydała decyzję środowiskową na budowę drogi, która po uprawomocnieniu pozwoli projektantom złożyć wniosek o pozwolenia na budowę.
Budowa nowych żłobków na Ursynowie Trwają prace budowlane przy ul. Cynamonowej oraz przy ul. Kazury. W ich wyniku powstaną na Ursynowie dwa nowe żłobki. Koszt realizowanych inwestycji to ponad 18 mln złotych. Łącznie powstanie 12 nowych oddziałów, z których każdy został przewidziany dla 25 dzieci, co pozwoli na stworzenie 300 nowych miejsc. Budynek przy Kazury powstanie jako żłobek integracyjny.
„Zakochani" z Pięciolinii 5 Blokowiska ursynowskie, gdyby nie tereny zielone, stanowiłyby kubistyczną pustynię budowlaną. Brak innych form przestrzennych, typowy dla wielkich zbiorowisk zabudowań, powoduje, że zwłaszcza zimą, gdy opadną liście, mamy wrażenie stąpania w świecie wielkich klocków.