Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Działanie ursynowskiego urzędu ograniczone

18-03-2020 22:29 | Autor: red.
W związku z ogłoszeniem w Polsce stanu zagrożenia epidemicznego w Urzędzie Dzielnicy Ursynów wprowadzone zostały nowe zasady organizacji pracy:

- Zakaz przemieszczania się interesantów po terenie urzędu, z wyłączeniem sali obsługi mieszkańców na parterze oraz dojścia do Urzędu Stanu Cywilnego i referatu paszportowego.

- W urzędzie mogą przebywać jedynie mieszkańcy, których charakter sprawy (wynikający z odrębnych przepisów) wymaga osobistej obecności. Mieszkańcy będą umawiani po uprzednim umówieniu się telefonicznie lub za pośrednictwem strony internetowej udursynow-rez.um.warszawa.pl:

  • akty urodzeń i zgonów
  • odbiór dowodów osobistych
  • rejestracja pojazdów fabrycznie nowych
  • śluby

- W celu załatwienia wyżej wymienionych spraw zostaje wyznaczone wejście od strony al. KEN.

- Wejście od strony parkingu zostaje zamknięte.

- W sali obsługi mieszkańców nie może przebywać jednocześnie więcej interesantów niż pracowników wyznaczonych do ich obsługi. Oznacza to, że w przypadku większej liczby interesantów, będą oni proszeni o pozostanie poza siedzibą urzędu (w kolejce należy zachować odstęp przynajmniej 1,5 metra od siebie).

- Prosimy mieszkańców o odłożenie wizyt w urzędzie do sytuacji wyjątkowych i niecierpiących zwłoki.

Powyższe zasady obowiązują do odwołania!

Jednocześnie informujemy, iż decyzją Wojewody Mazowieckiego w referacie paszportowym (tel. 22 855 12 40) dokument paszportowy można odebrać od poniedziałku do piątku, w godz. od 10.00 do 14.00, po uprzednim umówieniu wizyty drogą telefoniczną. Zostaje wyłączona możliwość składania wniosków o wydanie paszportu.

Przypominamy, że wiele urzędowych spraw można załatwić telefonicznie lub przez Internet.

Zadzwoń, napisz maila, sprawdź w Internecie

Na portalu warszawa19115.pl i miejskich instytucji mieszkańcy mogą znaleźć karty informacyjne z opisem poszczególnych spraw. Dostępne w sieci druki, formularze i wnioski wystarczy wydrukować i wypełnić, a następnie wysłać do urzędu, bez konieczności osobistej wizyty w placówce. Jeśli chcesz zapytać o szczegóły sprawy, w pierwszej kolejności zadzwoń lub wyślij maila do urzędu zamiast przychodzić osobiście.

Jak założyć konto internetowe do załatwiania spraw urzędowych?

Na stronie epuap.gov.pl można założyć konto do załatwiania spraw urzędowych przez Internet.

Wnioski o udzielenie pomocy finansowej z zakresu świadczeń rodzinnych, m.in.: świadczenie wychowawcze (500+), świadczenie „Dobry start” (300+), zasiłek rodzinny, zasiłek pielęgnacyjny, fundusz alimentacyjny można składać za pośrednictwem portalu empatia.

Ważne, jeśli na etapie składania wniosku wybierzemy elektroniczny sposób komunikacji, to cała procedura (np. decyzje, wezwania) zostanie przeprowadzona w ten sposób, bez konieczności osobistych wizyt w urzędzie czy odbioru pism na poczcie. Do złożenia wniosku wystarczy profil zaufany – informacje, w jaki sposób go założyć znajdują się na stronie gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany.

Warszawa 19115 – miasto czynne całą dobę

Do dyspozycji mieszkańców jest również całodobowe Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115, gdzie można m.in. zgłosić awarię lub interwencję służb miejskich. Usługi i informacje są dostępne na portalu warszawa19115.pl, za pośrednictwem bezpłatnej aplikacji mobilnej oraz pod numerem telefonu 19115 czynnym całą dobę. Każde zgłoszenie otrzymuje numer, dzięki któremu można sprawdzić, na jakim etapie znajduje się sprawa.

Wróć

Interesuje Cię współpraca?
Napisz do nas! wspolpraca@passa.pl
Copyright 2015 - Wszelkie prawa zastrzeżone
Projekt i wykonanie: MEETMEDIA