Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach cookie klikając tutaj

Czy Imielin i Natolin czeka paraliż komunikacyjny?

11-10-2017 21:46 | Autor: Maciej Antosiuk (PROJEKT URSYNÓW)
Mieszkańcy Ursynowa z niepokojem czekają na rozpoczęcie budowy Południowej Obwodnicy Warszawy. Wszyscy zastanawiamy się jak zorganizowany zostanie ruch samochodowy i autobusowy w rejonie ul. Płaskowickiej w momencie, w którym do pracy ruszą maszyny budowlane. Na ostatnim posiedzeniu Komisji Inwestycji Komunalnych i Transportu oraz Architektury, dzięki prezentacji urzędników ZTM, udało mi się poznać wiele z czekających nas zmian w organizacji ruchu.

Nowości jest sporo, zarówno dla osób korzystających z transportu zbiorowego jak i zmotoryzowanych użytkowników dróg. Po pierwsze, zniknie pętla autobusowa Natolin Północny, w miejsce której ma zostać przeniesiony bazarek „Na Dołku”. Na szczęście korzystające z niej do tej pory autobusy linii 136, 195, 503 nadal będą kursować, choć po nieco zmienionych trasach. Linia 136 będzie zawracała aleją KEN pomiędzy ul. Płaskowickiej i Gandhi, 195 dodatkowo będzie wykonywało sporą pętlę ulicami Dereniową i Cynamonową, zaś 503 w jedną stronę, między ul. Gandhi, a Płaskowickiej będzie jechało al. KEN, zaś wracało ul. Dereniową i dalej ul. Gandhi (tak jak obecnie).

Niemało powodów do niepokoju będą mieli mieszkańcy Osiedla Kazury, albowiem wraz z rozpoczęciem budowy tunelu  zniknie kilkaset miejsc parkingowych położonych pomiędzy ich blokami a ulicą Płaskowickiej. Jako stowarzyszenie PROJEKT URSYNÓW wystąpiliśmy do władz dzielnicy i GDDKiA  z  prośbą o plany wykonania miejsc zastępczych, jednakże ciągle czekamy na odpowiedź.

Dodatkowo ul. Braci Wagów i Lanciego utracą połączenie z ul. Płaskowickiej, zaś jadąc w kierunku centrum ulicą Rosoła,  nie będziemy mogli skręcić w lewo w ul. Płaskowickiej. Z kolei na tej ostatniej zlikwidowany zostanie skręt w lewo w Osiedle Kazury (w rejonie istniejących jeszcze parkingów).

Pewne zmiany będą dotyczyły tras autobusów linii 192 i 504 – pojadą one na odcinku między ul. Płaskowickiej a Belgradzką ulicą Stryjeńskich. Na szczęście dzięki temu, że jako PROJEKT URSYNÓW zablokowaliśmy pomysł jej zwężenia, unikniemy zatorów, tak jak ma to miejsce w przypadku ul. Dereniowej lub Cynamonowej.

Pozostaje tylko zadać pytanie kiedy przedstawione zmiany zostaną wprowadzone w życie? Na ten moment nie mamy jeszcze jasnej odpowiedzi. Zadałem je przedstawicielom nadzoru inwestorskiego, firmie EGIS, usłyszałem jednak, że wpierw musimy zaczekać na Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej dla tunelu POW, a następnie wszelkie zmiany muszą zostać zatwierdzone przez Inżyniera Ruchu. Wszystko wskazuje na to, że raczej  nie nastąpi to w tym roku, a dopiero w 2018. O tych sprawach postaram się informować Państwa na bieżąco.

Wróć