Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

dzisiejsza
pogoda

-3°
-8°

Czy Imielin i Natolin czeka paraliż komunikacyjny?

11-10-2017 21:46 | Autor: Maciej Antosiuk (PROJEKT URSYNÓW)
Mieszkańcy Ursynowa z niepokojem czekają na rozpoczęcie budowy Południowej Obwodnicy Warszawy. Wszyscy zastanawiamy się jak zorganizowany zostanie ruch samochodowy i autobusowy w rejonie ul. Płaskowickiej w momencie, w którym do pracy ruszą maszyny budowlane. Na ostatnim posiedzeniu Komisji Inwestycji Komunalnych i Transportu oraz Architektury, dzięki prezentacji urzędników ZTM, udało mi się poznać wiele z czekających nas zmian w organizacji ruchu.

Nowości jest sporo, zarówno dla osób korzystających z transportu zbiorowego jak i zmotoryzowanych użytkowników dróg. Po pierwsze, zniknie pętla autobusowa Natolin Północny, w miejsce której ma zostać przeniesiony bazarek „Na Dołku”. Na szczęście korzystające z niej do tej pory autobusy linii 136, 195, 503 nadal będą kursować, choć po nieco zmienionych trasach. Linia 136 będzie zawracała aleją KEN pomiędzy ul. Płaskowickiej i Gandhi, 195 dodatkowo będzie wykonywało sporą pętlę ulicami Dereniową i Cynamonową, zaś 503 w jedną stronę, między ul. Gandhi, a Płaskowickiej będzie jechało al. KEN, zaś wracało ul. Dereniową i dalej ul. Gandhi (tak jak obecnie).

Niemało powodów do niepokoju będą mieli mieszkańcy Osiedla Kazury, albowiem wraz z rozpoczęciem budowy tunelu  zniknie kilkaset miejsc parkingowych położonych pomiędzy ich blokami a ulicą Płaskowickiej. Jako stowarzyszenie PROJEKT URSYNÓW wystąpiliśmy do władz dzielnicy i GDDKiA  z  prośbą o plany wykonania miejsc zastępczych, jednakże ciągle czekamy na odpowiedź.

Dodatkowo ul. Braci Wagów i Lanciego utracą połączenie z ul. Płaskowickiej, zaś jadąc w kierunku centrum ulicą Rosoła,  nie będziemy mogli skręcić w lewo w ul. Płaskowickiej. Z kolei na tej ostatniej zlikwidowany zostanie skręt w lewo w Osiedle Kazury (w rejonie istniejących jeszcze parkingów).

Pewne zmiany będą dotyczyły tras autobusów linii 192 i 504 – pojadą one na odcinku między ul. Płaskowickiej a Belgradzką ulicą Stryjeńskich. Na szczęście dzięki temu, że jako PROJEKT URSYNÓW zablokowaliśmy pomysł jej zwężenia, unikniemy zatorów, tak jak ma to miejsce w przypadku ul. Dereniowej lub Cynamonowej.

Pozostaje tylko zadać pytanie kiedy przedstawione zmiany zostaną wprowadzone w życie? Na ten moment nie mamy jeszcze jasnej odpowiedzi. Zadałem je przedstawicielom nadzoru inwestorskiego, firmie EGIS, usłyszałem jednak, że wpierw musimy zaczekać na Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej dla tunelu POW, a następnie wszelkie zmiany muszą zostać zatwierdzone przez Inżyniera Ruchu. Wszystko wskazuje na to, że raczej  nie nastąpi to w tym roku, a dopiero w 2018. O tych sprawach postaram się informować Państwa na bieżąco.

Wróć

Inne artykuły

Znalezisko podczas prac budowlanych Realizowana przez Urząd Dzielnicy Ursynów modernizacja najstarszej szkoły na Ursynowie - dawnej „Tysiąclatki”, a dzisiejszej SP nr 100 przy ul. Tanecznej, stanowi największą oświatową inwestycję samorządową na Zielonym Ursynowie. Właśnie rozpoczęto kolejny etap modernizacji - budowę części sportowej szkoły.
Na Pięciolinii 2 wszystko idzie jak z nut Po 40 latach zamieszkiwania w jednym z pierwszych budynków Wysokiego Ursynowa Komitet Domowy załatwił wszystko, co tylko było do załatwienia.
Nowy plac zabaw w Powsinie Park Kultury w Powsinie jest sukcesywnie rewitalizowany. Po modernizacji kortów tenisowych i kompleksowym wyposażeniu parku w elementy małej architektury nadszedł czas na odnowę placu zabaw.
Czy aleja KEN stanie na czerwonym? To już pewne. Zarząd Dróg Miejskich planuje do końca 2018 roku postawić sygnalizację świetlną na każdym przejściu alei KEN. Teoretycznie, na całej długości głównej arterii Ursynowa ma stać się bezpieczniej. Jednak czy pomyślano o konsekwencjach komunikacyjnych tej decyzji?